Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29998
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2021 - 17:16 |

مجروح: افغانستان به ۴۸ میلیون دوز واکسن کرونا ضرورت دارد

مجروح: افغانستان به ۴۸ میلیون دوز واکسن کرونا ضرورت دارد

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که روند انتقال ۷۰۰ هزار واکسن کرونا که اخیرا از سوی چین کمک شده، در سراسر کشور آغاز شده و از روز دوشنبه به تمام ولایات انتقال داده خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وحید مجروح امروز یک‌شنبه(۲۳ جوزا) در یک نشست خبری افزود که از مجموع واکسن کمک‌شده‌ی چین، ۳۵۰ هزار نفر در سطح کشور، این واکسن را دریافت خواهند کرد.

آقای مجروح به وضوح بیان کرد که هم‌اکنون افغانستان به ۴۸ میلیون دوز واکسن کرونا ضرورت دارد.

به گفته‌ی سرپرست وزارت صحت عامه، با درنظرداشت ضایعات واکسین، ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار نفر از ۳۵۰ هزار نفر در سراسر کشور زیر پوشش تطبیق واکسین کرونا قرار می‌گیرند.

بر اساس اظهارات مجروح، واکسین وارد شده از چین، به کسانی تطبیق خواهد شد که تا حال هیچ واکسین دریافت نکرده‌اند.

طبق اعلام سرپرست این وزارت، این دور واکسین در مرحله نخست به صورت هدف‌مند و برنامه‌ریزی‌شده به کارمندان صحی، نیروهای امنیتی، معلمان و مهاجران در کمپ‌ها که بیش‌تر با مردم در ارتباط هستند، تطبیق خواهد شد.

مجروح همچنان در خصوص خریداری واکسن کرونا علاوه نمود که هم‌اکنون افغانستان به ۴۸ میلیون دوز واکسین ضرورت دارد و دولت توانایی خرید ۴۲ میلیون دوز را دارد؛ به محض این که منبع معتبر واکسین پیدا شود، واکسین کرونا خریداری خواهد شد.

وحید مجروح افزود: دولت از مجرای دیپلماتیک با کشورهای امریکا، کانادا ، دانمارک و قطر تقاضای کمک برای تامین نیازهای صحی خود در امر مبارزه با کرونا صحبت کرده است.

با این حال، سرپرست وزارت صحت عامه در خصوص نیازمندی‌های بیماران به آکسیجن ابراز نگرانی کرد که نیاز به آکسیجن نزد بیماران موج سوم این بیماری بیشتر است و این وزارت برای تامین نیازهای بیماران کرونایی، مجبور است تا ظرفیت تولید آکسیجن در شفاخانه‌ها را چندین برابر افزایش دهد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه به تازگی قراردادی را با برخی از شرکت‌های ایرانی امضا کرده که بر اساس آن، دولت افغانستان از ایران به تعداد ۴۵۰۰ بالن‌های آکسیجن خریداری می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.