Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 30004
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2021 - 17:52 |

مجلس سنا خواستار تغییر استراتژی جنگی نهادهای امنیتی شد

مجلس سنا خواستار تغییر استراتژی جنگی نهادهای امنیتی شد

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها میان طرف‌های جنگی، مجلس سنای افغانستان تاکید کرده که نهادهای امنیتی باید در استراتژی جنگی خود علیه طالبان تغییراتی را به وجود آورند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر مطبوعاتی مجلس سنا، امروز یک‌شنبه(۲۳ جوزا) اعلام کرده که اعضای مجلس سنا در نشست عمومی‌ از وضعیت امنیتی در ولایت‌های فراه، غور، هلمند و ولایت‌های شمالی ابراز نگرانی کرده و برای مهار وضعیت کنونی، نهادهای امنیتی باید در استراتژی جنگی خود تغییر بیاورند.

اعضای مجلس سنا با تاکید براین‌که در ارگان‌های امنیتی باید تخصص‌گرایی صورت گیرد، گفته‌اند: افراد مسلکی و نظامی باید بدون دخالت‌های سیاسی و برخوردهای سلیقه‌یی در سمت‌های امنیتی گماشته شوند.

سناتوران افزوده‌اند:«جنایت طالبان حد‌و‌مرز ندارد و این گروه منافع بزرگ کشور را در یک سناریوی تعیین‌شده مورد حملات سنگین قرار می‌دهند.»

در همین حال، فضل‌الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا با اشاره به خشونت‌های فزاینده در سطح کشور گفته که تجدید نظر در استراتژی جنگی نیروهای امنیتی در شرایط کنونی یک نیاز محسوب می‌شود.

به گفته‌ی رییس مجلس سنا، علمای پاکستان و نهادهای تاثیرگذار جامعه‌ی جهانی باید بر طرف‌های منازعه افغانستان فشار وارد کنند تا از جنگ نیابتی در کشور دست بردارند.

او همچنان تاکید کرده که حکومت افغانستان باید برای هماهنگی و بسیج عمومی به شمول بزرگان و مردم در راستای حمایت از نظام جمهوری و نیروهای امنیتی، تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

اعضای مجلس سنا در حالی خواستار تغییرات در استراتژی جنگی نهادهای امنیتی شده‌اند که در روزهای اخیر، فشار جنگ علیه نیروهای امنیتی از سوی طالبان بیشتر شده است.

به‌دنبال تشدید خشونت‌ها و بلند رفتن میزان تلفات نظامیان، آگاهان نظامی معتقدند که حکومت در امر گماشتن افراد مسلکی و متخصص در سمت‌های امنیتی سلیقه‌یی برخورد می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.