Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29805
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2021 - 11:48 |

محقق: طرح امنیتی برای غرب کابل از سوی امنیت ملی رد شده است

محقق: طرح امنیتی برای غرب کابل از سوی امنیت ملی رد شده است

محمدمحقق مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته که طرح امنیتی برای غرب کابل از سوی امنیت ملی رد شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای محقق، امروز جمعه(۱۴ جوزا) در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته که حوادث جنایت‌کارانه در دشت برچی که هر روز توسط انفجار در موترهای ملکی انجام می‌شود، با مردم و برخورد خشونت‌آمیز قومی از سوی دشمنان مردم است.

محمدمحقق همچنان نوشته است:«رد شدن طرح امنیتی غرب کابل از سوی امنیت ملی نیز در افکار عمومی مردم سوال‌برانگیز شده که باید تدابیر درست برای تامین امنیت مردم اتخاذ شود.»

به دنبال حمله‌ی مرگبار تروریستی بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، رییس‌جمهور غنی به سرور دانش، معاون دوم خود هدایت داد تا در مشورت نزدیک با مردم، طرحی را برای تأمین امنیت غرب کابل تهیه و به ریاست‌جمهوری بفرستد.

سرور دانش در پنجم جوزا در دیدار با شماری از ساکنان ولایت دایکندی گفته بود که طرح‌هایی برای تأمین امنیت مناطق مرکزی و غرب کابل را در مشورت نزدیک با مردم تهیه و به رییس‌جمهور غنی فرستاده است.

ریاست عمومی امنیت ملی نیز تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

روز پنج‌شنبه(۱۳ جوزا) نیز دو انفجار در جاده‌ی فیض‌محمد کاتب و ساحه‌ی پُل‌سوخته، از مربوطات ناحیه‌ی ششم شهر کابل رخ داد. در این دو رویداد نیز دست‌کم هشت غیرنظامی کشته و حدود ۱۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.