Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30187
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 21:55 |

ملاقات عبدالله با رییس‌جمهوری ترکیه؛ اردوغان از تلاش‌ها برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داد

ملاقات عبدالله با رییس‌جمهوری ترکیه؛ اردوغان از تلاش‌ها برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داد

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، پس از ظهر امروز جمعه(۲۸ جوزا) در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شورای عالی مصالحه‌ی ملی جمعه‌شب(۲۸ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که آقای عبدالله، برگزاری موفقانه این اجلاس را به رییس‌جمهوری ترکیه تبریک گفته و از همکاری‌های انقره برای تامین صلح و ثبات افغانستان قدردانی کرده است.

در این دیدار، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، در خصوص تلاش‌های صلح در افغانستان و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان و منطقه صحبت کرده و در این صحبت‌ها، او از رییس‌جمهوری ترکیه خواهان حمایت‌های بیشتری از روند صلح افغانستان شد.

با این حال، رییس‌جمهوری ترکیه نیز، از حمایت خود و کشورش از مردم افغانستان و تلاش‌های صلح به آقای عبدالله اطمینان داده است.

در این ملاقات، رجب طیب اردوغان افزوده که ترکیه خواهان صلح و ثبات در افغانستان و برای همیشه در کنار مردم این کشور قرار خواهد داشت.

ترکیه به عنوان یک کشور عضو سازمان ناتو از متحدان حکومت کنونی افغانستان است که در کمک‌های وافری را در زمینه‌های ملکی و نظامی انجام داده است.

افزون براین، با توقف گفت‌وگوهای صلح میان هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان، انقره در این اواخر برای شکست ابن بن‌بس فعال شده و تلاش دارد تا روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان سرعت داده شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.