Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29944
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2021 - 8:35 |

موج سوم ویروس کرونا؛ محدودیت‌های تازه در سراسر کشور وضع شد

موج سوم ویروس کرونا؛ محدودیت‌های تازه در سراسر کشور وضع شد

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که به‌منظور جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در کشور، سر از امروز شنبه(۲۲ جوزا) محدودیت‌های تازه‌ی در کشور وضع شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دستگیر نظری سخنگوی وزارت صحت عامه به رسانه‌ها گفته که وزارت صحت عامه فیصله کرده تا سر از امروز، دانشگاه‌ها، مکاتب و مکان‌های عمومی برای دو هفته بسته شوند.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت صحت عامه، در یک ماه گذشته محدودیت‌ها برای ۱۶ ولایت بود اما حالا این محدودیت‌ها در سراسر کشور وضع شده است.«در ۳۴ ولایت تمام مراکز تعلیمی و تحصیلی را مسدود ساختیم که قبلا در ۱۶ ولایت بود، هم‌زمان با آن، تمام هوتل‌های عروسی، کلپ‌ها و حوض‌های آب‌بازی باید بسته شوند.»

وزارت صحت عامه ضمن اعلام اقدامات تازه، از علما و نمازگزاران نیز خواسته است که هنگام ادای نماز، فاصله‌ی حداقل یک‌ونیم متری را رعایت کنند و تا حد امکان نماز جماعت را در فضای آزاد ادا کنند.

با این حال، موج سوم ویروس کرونا در سراسر کشور روبه افزایش است؛ بر اساس آخرین آمارهای وزارت صحت عامه، در یک شبانه‌روز گذشته ۳۷ نفر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و بیش از یک هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مقام‌های وزارت صحت عامه از تمامی شهروندان کشور خواسته که توصیه‌های این وزارت را جدی گرفته و پیام‌های آن را به تمسخر نگیرند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.