Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29995
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2021 - 16:47 |

نماینده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل: حل مشکل افغانستان از راه مسالمت‌آمیز ممکن است

نماینده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل: حل مشکل افغانستان از راه مسالمت‌آمیز ممکن است

ژان آرنو نماینده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل‌متحد برای افغانستان و منطقه می‌گوید که حل مشکل افغانستان از راه‌های مسالمت‌آمیز، یگانه راه مطلوب و مورد حمایت سازمان ملل‌متحد و جامعه جهانی می‌باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز یک‌شنبه(۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که عبدالله عبدالله رییس این شورا با ژان آرنو نماینده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل‌متحد برای افغانستان و منطقه دیدار کرد.

آقای آرنو در در خصوص ماموریت، اهداف و برنامه‌‌های خود برای دست یافتن به صلح و اجماع منطقه‌یی در حمایت از صلح افغانستان تاکید کرد.

نماینده ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای افغانستان و منطقه ابراز امیدواری نمود که بتواند در هماهنگی با شورای عالی مصالحه و دیگر نهادهای مربوطه، در ایجاد اجماع منطقه‌یی و پیام روشن در حمایت از صلح و تامین امنیت در این کشور، گام‌های موثری بردارد.

او در حضورداشت آقای عبدالله به صراحت بیان کرد که حل مشکل افغانستان از راه‌های مسالمت‌آمیز، یگانه راه مطلوب و مورد حمایت سازمان ملل‌متحد و جامعه‌ی جهان می‌باشد و باید تمام جریان از قطع خشونت‌ها و دست یافتن به صلح حمایت کنند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، احراز این سمت را به آقای آرنو تبریک گفته و برای در انجام موریت تازه آرزوی موفقیت کرد.

آقای عبدالله در بخشی از سخنانش، از ایجاد حمایت منطقه‌یی در حمایت از تلاش‌های صلح برای دست یافتن به این موفقیت اطمینان داده است.

در پایان این دیدار، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، تصویر روشنی از وضعیت تلاش‌های صلح، افزایش خشونت‌ها، مذاکرات دوحه و آخرین تحولات سیاسی به نماینده ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای افغانستان و منطقه ارایه کرد.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد در حالی نماینده ویژه‌ی برای افغانستان و منطقه تعیین می‌کند که اخیرا میزان خشونت‌ها در کشور به گونه‌ی بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و با گذشت هر روز، گروه طالبان بخشی از جغرافیای این کشور را به تصرف خود درمی‌آورند.

طی یک ماه اخیر، در کنار این‌که نزدیک به ده ولسوالی توسط این گروه سقوط داده شده، نیز تلفات نظامیان و افراد ملکی نیز در کشور افزایش یافته است که این چالش، نگرانی‌های جامعه‌ی جهانی را به همراه داشته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.