Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30007
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2021 - 18:06 |

والی بدخشان: کسانی‌که تظاهرات را به خشونت کشاندند، به نهادهای عدلی معرفی می‌شوند

والی بدخشان: کسانی‌که تظاهرات را به خشونت کشاندند، به نهادهای عدلی معرفی می‌شوند

هم‌زمان با جریان تحقیق هیات با صلاحیت ریاست‌جمهوری و مجلس نمایندگان در مورد خشونت‌های اخیر ولایت بدخشان، محمدذکریا سودا والی این ولایت اطمینان می‌دهد که عاملین به خشونت کشاندن تظاهرات ۱۸ جوزا، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر مطبوعاتی والی بدخشان، پس از ظهر امروز یک‌شنبه(۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که در هجدهم جوزای ماه جاری، افراد استفاده‌جو و مغرض در میان معترضان رخنه کرده و این حرکت مدنی را به خشونت کشاندند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی بدخشان آمده است:«اطمینان می‌دهیم که عاملین به خشونت کشاندن مظاهره ۱۸ جوزا را از هر طرفی‌که باشد، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهیم کرد.»

والی بدخشان در این خبرنامه تاکید کرده که هیات با صلاحیت ریاست‌جمهوری و مجلس نمایندگان جهت تحقیق و بررسی این رویداد به بدخشان مصروف تحقیقات هستند و معترضان اجازه دهند تا هیات‌های اعزامی کارشان را به پیش برده تا حقایق برای مردم آشکار گردد.

والی بدخشان بار دیگر اطمینان داده است که حکومت محلی این ولایت با هیات‌های اعزامی جهت شناسایی عاملین این رویداد دریغ نخواهد کرد.

هفته‌ی گذشته، شماری از باشندگان شهر فیض‌آباد مرکز بدخشان به‌دلیل نبود آب آشامیدنی و نبود امنیت دست به تظاهرات زدند و در نتیجه، این تظاهرات به خشونت کشانده شد.

براساس گزارش‌های محلی، در نتیجه‌ی این خشونت‌ها، حدود سه معترض جان باخته و ۳۰ معترض دیگر زخمی شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.