Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 30343
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2021 - 16:16 |

وحید عمر: «موج طالبان دایمی نیست، ولسوالی‌ها را پس می‌گیریم»

وحید عمر: «موج طالبان دایمی نیست، ولسوالی‌ها را پس می‌گیریم»

هم‌زمان با سقوط شماری از ولسوالی‌ها در شمال کشور، وحید عمر مشاور رییس‌جمهور غنی می‌گوید که وضعیت امنیتی به‌زودی تغییر خواهد کرد و موجی را که گروه طالبان بر مراکز ولسوالی‌ها راه‌اندازی کرده، دایمی نیست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وحید عمر ظهر امروز سه‌شنبه(۱ سرطان) این اظهارات را در مراسم معرفی اجمل عمر شینواری به حیث سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی، بیان کرد.

به گفته‌ی وحید عمر، موج حملات طالبان در آستانه‌ی خروج نیروهای خارجی از افغانستان راه‌اندازی شده است.

او افزود که هدف اساسی راه‌اندازی حملات طالبان، تخریب روحیه مردم است و جنگ‌جویان این گروه می‌خواهند که مردم به این نتیجه برسند که طالبان به این کشور حاکم می‌شوند.

وحید عمر با بیان این‌که موج حملات طالبان پایدار نیست، تاکید ورزید، این گروه در هیچ ولسوالی نمی‌تواند حضور دایمی داشته باشد و نیروهای امنیتی، ولسوالی‌ها را پس خواهند گرفت.

مشاور رییس‌جمهور همچنان نگرانی‌های مردم نسبت به بدتر شدن وضعیت امنیتی قابل درک دانسته و خاطرنشان ساخت که طالبان جایگاه نسبی خود را در بین مردم با عمل‌کرد یک ماه اخیر، از دست داده‌اند.

آقای عمر اضافه کرد که طالبان پیش از این، حضور نیروهای خارجی در افغانستان را بهانه‌ای برای جنگ می‌دانستند اما اکنون که نیروهای خارجی درحال خروج هستند، این گروه به‌جای مذاکره به جنگ و تخریب تاسیسات عامه روی آورده‌اند.

به گفته‌ی او، طی یک ماه اخیر، مردم افغانستان چهره‌ی اصلی طالبان را به‌خوبی مشاهده کردند که نسبت به سال‌های گذشته وحشی‌تر و درنده‌تر شده‌اند.

وحید عمر در ادامه‌ی سخنانش به جنگ روانی طالبان علیه حکومت و مردم اشاره کرد و افزود: فعالان جامعه مدنی، رسانه‌ها، اعضای شورای ولایتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید به‌خاطر تفاوت دیدگاه با حکومت، ناخواسته به تریبیونی که صدای طالبان از آن بلند می‌شود، تبدیل شوند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.