Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30295
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 16:45 |

وزارت اطلاعات و فرهنگ«بسیج تبلیغات ملی» را علیه طالبان راه‌اندازی می‌کند

وزارت اطلاعات و فرهنگ«بسیج تبلیغات ملی» را علیه طالبان راه‌اندازی می‌کند

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به مسوولان ولایتی خود وظیفه داده است که بسیج تبلیغاتی ملی را در ولایت‌های مربوطه‌شان راه‌اندازی کنند تا مردم از واقعیت‌های کشور آگاه شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمدطاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) در یک نشست مجازی با رییسان اطلاعات و فرهنگ ولایت‌ها از آن‌ها خواست که یک بسیج تبلیغاتی ملی را در برابر طالبان راه‌اندازی کنند.

به گفته‌ی طاهر زهیر، عمل‌کرد طالبان کاذب بوده و آن‌ها توان ایستادگی علیه مردم و نیروهای امنیتی را ندارند؛ این گروه بیشتر به یک جنگ تبلیغاتی علیه مردم روآورده‌اند.

او بیان کرد که در این اواخر طالبان یا با استفاده از غفلت وظیفوی و یا هم با استفاده از ناهماهنگی، توانستند که مراکز شماری از ولسوالی‌ها را سقوط دهند؛ طالبان اگر فکر کنند که می‌توانند افغانستان را به دهه‌ی هفتاد خورشیدی ببرند، در اشتباه‌اند.«عمل‌کرد گروه‌های جنایت‌کار و متواری به هیچ وجه ماندن و یا بودن تعبیر شده نمی‌تواند، طالبان در آن حد و ظرفیت نیستند که بتوانند یک ولسوالی را اداره کنند.»

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با بیان این مطلب گفت که جنگ‌جویان طالبان با تسلط بر مراکز شماری از ولسوالی‌ها، ساختمان‌ها را منفجر و مردم را نشانه می‌گیرند، همه نشان از ضعف این گروه است و این‌که می‌دانند تسلط‌شان کوتاه و زودگذر است.

محمدطاهر زهیر ابراز امیدواری کرد که به‌زودی، ولسوالی‌های سقوط‌شده به دست نیروهای امنیتی خواهند افتاد و در یک هفته‌ی آینده، تحولات زیادی رخ خواهد داد.

زهیر با اشاره به راه‌اندازی جنگ روانی طالبان خاطرنشان ساخت که این گروه با تسلط موقت به مراکز شماری از ولسوالی‌ها، تلاش دارند که زمینه جنگ تبلیغاتی را برای خود فراهم کنند.

این فراخوان درست زمانی مطرح شده است که شماری از رسانه‌ها اخباری را مبنی برسقوط چند ولسوالی به دست طالبان را منتشر کرده اند و حلقه‌های به نفع طالبان یک جنگ روانی را در برابر مردم افغانستان به راه انداخته‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.