Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 29894
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2021 - 17:37 |

وزارت مالیه: حکومت می‌تواند ۱۴۹ میلیون دالر را از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند

وزارت مالیه: حکومت می‌تواند ۱۴۹ میلیون دالر را از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند

وزارت مالیه اعلام کرد که نخستین اصلاحات مالی و اقتصادی حکومت افغانستان از سوی بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول موفقانه مورد ارزیابی قرار گرفت و با این اصلاحات، حکومت می‌تواند ۱۴۹ میلیون دالر را به گونه‌ی فوری دریافت نماید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت مالیه امروز چهارشنبه(۱۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی افزوده که با تطبیق موفقانه‌ی این اصلاحات، حالا حکومت می‌تواند مبلغ ۱۴۹ میلیون دالر امریکایی پول تشویقی را به‌گونه‌ی فوری دریافت نماید.

این وزارت به نقل از میستو هیرو فروسوا معاون اجرایی صندوق بین‌المللی پول گفته که حکومت افغانستان با وجود مشکلات ناشی از ناامنی، جنجال‌های سیاسی و ویروس کرونا توانسته که برنامه‌ی اصلاحات را به خوبی مدیریت کند.

معاون اجرایی صندوق بین‌المللی پول همچنان ابراز امیدواری کرده که حکومت افغانستان بتواند اصلاحات مالی و اقتصادی خود را به‌شکل کنونی آن ادامه داده و چارچوب‌های نظارتی را بهتر اجرا نماید.

پیش از این نیز، هیات اجرایی صندوق بین‌المللی پول با رهبری حکومت افغانستان به‌ویژه رییس‌جمهور غنی دیدار و از تطبیق برنامه‌های اصلاحاتی در حکومت تاکید کرده بود.

از جانب دیگر، بانک مرکزی افغانستان حدود دو ماه پیش نیز اعلام کرده بود که صندوق بین‌المللی پول با تکمیل نخستین دور ارزیابی برنامه‌ی جدید تمدید تسهیل کردیدت(ECF) برای افغانستان آن را موفقانه خواند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.