Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30149
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2021 - 21:36 |

وزیرخارجه ایران: تهران طرف‌دار حل مشکل افغانستان از طریق مذاکره است

وزیرخارجه ایران: تهران طرف‌دار حل مشکل افغانستان از طریق مذاکره است

جواد ظریف وزیرخارجه‌ی ایران می‌گوید که کشورش از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کند و تهران طرف‌دار ختم جنگ افغانستان از طریق گفت‌وگو و مذاکره است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی عصر امروز پنج‌شنبه(۲۷ جوزا) با جواد ظریف وزیرخارجه ایران در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیرخارجه ایران در دیدار با آقای عبدالله، تاکید کرد که تهران از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کند و با توجه به این‌که مشکلات این کشور راه حل نظامی ندارد، طرف‌دار حل مشکل از طریق مذاکره و گفت‌وگو است.

به گفته‌ی جواد ظریف، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم افغانستان قرار دارد و آماده است تا این کشور را در رسیدن به صلح و ثبات کمک کند.

از سوی هم، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در سخنان گفته که حل بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و اگر طالبان فکر می‌کنند که از طریق نظامی می‌توانند بر افغانستان مسلط شوند، این محاسبه‌ی آن‌ها نادرست است.

او همچنان افزود: حکومت افغانستان آماده است که با استفاده از فرصت موجود به جنگ و خون‌ریزی از راه گفت‌وگو و مذاکره پایان ببخشد و این مسوولیت طالبان است تا این فرصت را از دست ندهد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی به دعوت رییس‌جمهوری ترکیه برای نشست در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا به انقره رفته است.

این مجمع فردا جمعه(۲۸ جوزا) با سخنرانی رجب طیب اردوغان رسما به کار خود آغاز خواهد کرد و در این اجلاس، روئسای جمهور، وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای مختلف اشتراک خواهند کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.