Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29903
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 9:20 |

پنتاگون مشغول بررسی گرفتن مجوز برای انجام حملات هوایی علیه طالبان است

پنتاگون مشغول بررسی گرفتن مجوز برای انجام حملات هوایی علیه طالبان است

به تازگی، شماری از رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا مشغول بررسی گرفتن مجوز برای انجام حملات هوایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، روزنامه نیویارک‌تایمز به تازگی به نقل از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن گزارش داده که این بررسی در صورتی است که کابل یا سایر شهرهای مهم افغانستان در خطر سقوط از سوی طالبان قرار داشته باشند.

این مقام‌های امریکایی گفته‌اند که هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده اما یک گزینه‌ی مورد بررسی مداخله جنگنده‌ها یا هواپیماهای بدون سرنشین نظامی امریکا در شرایط فوق‌العاده بحرانی مانند خطر سقوط یا محاصره پایتخت افغانستان است، به‌طوری‌که جان شهروندان یا کارمندان سفارت امریکا و متحدان این کشور در خطر باشد.

در گزارش روزنامه نیویارک‌تایمز آمده است:«هر حمله هوایی دیگری نیازمند تایید رئیس‌جمهور خواهد بود. حتا در آن صورت مقام‌ها اشاره کردند که ادامه چنین حملاتی در درازمدت سخت است، چون با توجه به خروج نیروهای امریکایی نیازمند تلاش عظیم لوجستیکی خواهد بود. امریکا کلیه پایگاه‌های هوایی در افغانستان را تا ماه آینده خالی خواهد کرد، و هرگونه حمله هوایی به احتمال زیاد باید از پایگاه‌ها در خلیج فارس انجام شود.»

با این حال، گروه طالبان دو هفته پیش در واکنش به گزارش‌ها پیرامون انتقال پایگاه‌های امریکایی از افغانستان به کشورهای منطقه و اجرای عملیات از آن پایگاه‌ها در خاک افغانستان، هشدار داد که در برابر این اقدام خاموش نخواهند ماند.

در اعلامیه طالبان که پنجم جوزا منتشر شده بود، این اقدام واشنگتن را عمل‌کرد زشت و تحریک‌کننده خواندند و از کشورهای همسایه افغانستان خواستند که برای امریکایی‌ها چنین اجازه‌یی را ندهند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.