Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29818
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2021 - 11:16 |

پوتین آمریکا را بر سر شورش در کنگره به پیروی از معیارهای دوگانه متهم کرد

پوتین آمریکا را بر سر شورش در کنگره به پیروی از معیارهای دوگانه متهم کرد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، آمریکا را متهم کرده است که در برخورد با شورشیانی که به کنگره این کشور حمله کردند از معیارهای دوگانه تبعیت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، به گفته‌ی رییس جمهوری روسیه، آمریکا که شهروندانش را به‌دلیل «خواسته‌های سیاسی‌شان» محاکمه کرده، نباید سرکوب اعتراضات ضد دولتی در کشورهای دیگر را محکوم کند.

آقای پوتین که در آستانه‌ی اولین دیدارش با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، در سنت پترزبورگ صحبت می‌کرد، گفته است: انتظار گشایشی از دیدار خود با همتای آمریکایی‌اش ندارد.

رابطه دو کشور در حال حاضر به بدترین وضع خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

روز جمعه آقای پوتین در اجلاس بین‌المللی اقتصاد درباره برخی موضوعات محل مناقشه صحبت کرد. او اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت حملات سایبری اخیر علیه شرکت‌های آمریکایی منشاء روسی نداشته است.

«کدام معیار دوگانه؟»

آقای پوتین تندترین مواضعش را برای پاسخگویی به انتقادات از سرکوب تظاهرات مخالفان در بلاروس صرف کرد و گفت آمریکا با کسانی که به کنگره این کشور حمله کرده بودند، رفتار غیرمنصفانه‌ای داشته است.

رییس جمهوری روسیه گفت: حامیان آقای ترامپ که در ماه جنوری به کنگره حمله کردند و مانع برگزاری جلسه تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن شدند «جمعی شورشی و دزد نبودند، بلکه خواسته‌هایی سیاسی داشتند.»

وقتی‌که یکی از گردانندگان اجلاس گفت اظهار نظر آقای پوتین ممکن است به ممنوعیت حضور او در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منجر شود، رییس جمهوری روسیه گفت من کمترین اهمیتی به ممنوعیتم در هیچ کجا نمی‌دهم. این گفته او با کف زدن برخی از حاضران در اجلاس روبرو شد.

نزدیک به ۵۰۰ نفر بر سر حمله به کنگره آمریکا بازداشت شده‌اند. بسیاری از آن‌ها با اتهام ورود و حضور در مکانی ممنوعه روبرو هستند. بخش بزرگی از متهمان تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند اما تعدادی از آن‌ها در سلول‌های انفرادی زندانی‌اند.

آقای پوتین در عین حال، غرب را به‌دلیل انتقاد از واکنش مقام‌های روسیه به اعتراضات ضد دولتی از جمله رهبر مخالفان آلکسی ناولنی به سخره گرفت و گفت معترضان در اروپا با واکنش تندتری از سوی پولیس روبرو شده‌اند و حتی به چشم برخی از آن‌ها شلیک شده است.

اظهارات آقای پوتین در آستانه اولین دیدار او با رییس جمهوری آمریکا است.

در ماه مارس ۲۰۲۰ پس از آن‌که جو بایدن گفت، روسیه هزینه دخالت در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد، کرملین سفیر خود را از آمریکا فرا خواند.

رهبر روسیه در مصاحبه‌ای جداگانه به شبکه دولتی کانال یک گفت: «ما با آمریکا مشکلی نداریم، آن‌ها با ما مشکل دارند.»

او در عین حال، آمریکا را به ایجاد اختلال اقتصادی در روسیه و اعمال نفوذ در سیاست داخلی آن متهم کرد.

آقای پوتین گفت آمریکا می‌خواهد جلوی توسعه ما را بگیرد و علنا از آن سخن می‌گوید.

با وجود این رییس جموری روسیه گفت اجلاس او با رهبر آمریکا می‌تواند بر نقاط مشترک دو کشور مثل مقابله با گرمایش زمین، تروریسم و همه‌گیری متمرکز باشد.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.