Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30529
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 14:48 |

کمیسیون‌های انتخاباتی، طرح جدید قانون انتخابات را به وزارت عدلیه ارسال کرده است

کمیسیون‌های انتخاباتی، طرح جدید قانون انتخابات را به وزارت عدلیه ارسال کرده است

اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در دیدار با سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری گفته‌اند که طرح جدید قانون انتخابات را تدوین و آن را به وزارت عدلیه ارسال کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مسوولان و شماری از کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) با سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری دیدار کرده‌اند.

اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی به معاون دوم ریاست‌جمهوری در مورد تهیه طرح جدید قانون انتخابات معلومات دادند که طرح جدید قانون انتخابات را که به تازگی تهیه شده، به وزارت عدلیه ارسال کرده‌اند.

بر اساس اظهارات اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، طرح قانون جدید انتخابات با همکاری مشترک دو کمیسیون و در مشوره با نهادهای مدنی مرتبط با انتخابات تهیه و تدوین گردیده است.

آن‌ها تاکید کرده‌اند که اگرچه طرح و دیدگاه‌های دیگری در مورد طرح قانون انتخابات وجود دارد، ولی با آن‌هم این دیدگاه‌ها توحید گردد تا با به‌دست آمدن یک تفاهم نسبی، طرح قانون جدید انتخابات به تصویب برسد.

در همین حال، سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری، با بیان این‌که طی پانزده سال گذشته در پیوند به روندهای انتخاباتی به‌دست آمده است، گفت که دیدگاه‌های جدیدی نیز در خصوص چگونگی طرح قانون و عملیاتی شدن روندهای انتخاباتی مطرح است و کمیسیون‌ها باید گزینه‌های متفاوتی را در رابطه به موضوعات مختلف در نظر داشته باشند.

به گفته‌ی آقای دانش، مکانیزم نحوه‌ی تعیین کمیشنران، چگونگی حوزه‌های انتخاباتی، نظام انتخاباتی، سازوکار نظارت بر روند انتخابات و تامین شفافیت آن، از مواردی است که به دقت و تامل بیشتر نیاز دارد.

معاون دوم ریاست‌جمهوری با تاکید بر این‌که طرح جدید قانون انتخابات سرانجام باید از سوی شورای ملی تصویب شود، اطمینان داد که از جانب حکومت، این طرح در تفاهم و هماهنگی با همه‌ی جوانب دخیل در روندهای انتخاباتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.