Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30001
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2021 - 17:34 |

کمیسیون حقوق بشر: محاصره‌ی اقتصادی ولسوالی‌ها از سوی طالبان جنایت است

کمیسیون حقوق بشر: محاصره‌ی اقتصادی ولسوالی‌ها از سوی طالبان جنایت است

به‌دنبال محاصره ولسوالی‌ها از سوی جنگ‌جویان طالبان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که محاصره و مسدودسازی راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها جنایت طالبان را نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این کمیسیون امروز یک‌شنبه(۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی، خواستار بازشدن فوری‌ راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها از سوی طالبان شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر همچنان تصریح کرده که محاصره ولسوالی‌ها و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی آن‌ها، مردم نمی‌توانند به نیازها، موادغذایی و خدمات اساسی دست‌رسی داشته باشند.

در خبرنامه این کمیسیون آمده است:«پیش از اینکه وضعیت در ولسوالی‌های محاصره‌شده به بحران و فاجعه انسانی جدی و فراگیر بیانجامد، محاصره باید پایان یابد.»

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته که استعمال محاصره‌ی اقتصادی به عنوان تاکتیک جنگی، گرفتن حق حیات، گشت‌وگذار و امکان بهره‌مندی مردم از حقوق اقتصادی، جنایت شمرده می‌شود.

بر اساس خبرنامه‌ی این کمیسیون، راه‌های ولسوالی‌های محاصره‌شده باید فورا باز شود تا مردم که هم‌زمان با خشک‌سالی و همه‌گیری ویروس کرونا درگیرند، به کالاها و خدمات اساسی دست یابند.

با این همه، در روزهای اخیر، حملات تهاجمی طالبان برای سقوط تعداد زیادی از ولسوالی‌ها افزایش یافته است و در یک ماه اخیر، نزدیک به ده ولسوالی از سوی جنگ‌جویان این گروه سقوط داده شده‌اند که در نتیجه، هزاران خانواده از مناطق اصلی‌شان بی‌جای شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.