Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29781
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2021 - 11:51 |

اتحادیه اروپا: از صلحی در افغانستان حمایت می‌کنیم که دست‌آوردهای دو دهه حفظ شود

اتحادیه اروپا: از صلحی در افغانستان حمایت می‌کنیم که دست‌آوردهای دو دهه حفظ شود

ایمسبرگر، رییس کمیته‌ی سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در پیوند به خشونت‌های فزاینده در کشور اعلام کرد که این اتحادیه از صلحی در افغانستان حمایت می‌کند که در آن، دست‌های مشترک دو دهه‌ی اخیر حفظ شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رییس کمیته‌ی سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا پس از ظهر سه‌شنبه(۱۱ جوزا) در یک کنفرانس ویدیویی با مقام‌های وزارت خارجه‌ی افغانستان، حملات اخیر تروریستی در کابل را محکوم کرد.

به گفته‌ی ایمسبرگر، اتحادیه اروپا از تداوم گفت‌وگوها برای رسیدن به صلحی‌که در آن دست‌آوردهای مشترک دو دهه اخیر مردم افغانستان و جامعه حفظ گردد، حمایت می‌کند.

در همین حال، میروس ناب معین سیاسی وزارت خارجه از همکاری‌های مالی و سیاسی این اتحادیه را به دولت و مردم افغانستان طی دو دهه پسین نمادی از دوستی و همکاری‌های صادقانه عنوان کرد.

آقای ناب، ضمن توضیح آخرین تحولات در روند مذاکرات صلح و اوضاع امینی افغانستان، توافق کشورهای منطقه و جهان را بر عدم حمایت از بازگشت امارت اسلامی طالبان مهم دانست.

معین سیاسی وزارت خارجه، با استقبال از صدور اعلامیه‌های دفتر سیاست خارجی و امنیتی اروپا در حمایت از روند صلح با حفظ دست‌آوردهای سالیان گذشته، ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های مالی، فنی و تخنیکی این اتحادیه به نیروهای امنیتی و دفاعی در امر مبارزه با تروریزم ادامه یابد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.