Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30124
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2021 - 9:06 |

اتحادیه اروپا: پاکستان از نفوذ خود برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح استفاده کند

اتحادیه اروپا: پاکستان از نفوذ خود برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح استفاده کند

توماس نیکلسن سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان با اشاره به توقف روند مذاکرات صلح، از پاکستان خواسته است که از نفوذ خود برای کشاندن طالبان به میز گفت‌وگو استفاده کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نیکلسن در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با توجه به روند خروج سربازان خارجی، از کندی روند صلح ابراز نگرانی کرد.

او افزود که زمان مذاکرات هدر می‌رود و هم‌زمان با ادامه خروج سربازان خارجی از افغانستان، روند مذاکرات باید سرعت داده شود.

نیکلسن می‌افزاید که ممکن است طالبان طرح افراطی را برای تاسیس امارت اسلامی درسر داشته باشند اما نیاز است که همین طرح هم میان گروه‌ها به بحث و بررسی گرفته شود.

شاید طالبان طرح افراطی داشته باشند و صرف تقاضای تاسیس امارت اسلامی را برای مذاکرات مطرح کنند که این هم باید به بحث گرفته شود تا دیده شود که چه پیشرفتی صورت می‌گیرد و جانبین از کدام مطالب خود بخاطر پیشرفت عقب‌نشینی می‌کنند.

با این حال، مقام‌های حکومت افغانستان در پیوند به تشدید خشونت‌ها گفته‌اند که با اعلام خروج نیروهای خارجی، وضعیت استثنایی پیش آمد و طالبان از آن استفاده کرده، جنگ را شدت بخشیدند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی ظهر امروز چهارشنبه(۲۶ جوزا) گفت که در قسمت آمادگی‌ها برای خروج نیروهای خارجی از این کشور کوتاهی صورت گرفته است؛ باید مردم افغانستان به لحاظ ذهنی آماده‌ی این کار می‌شد.

عبدالله عبدالله با بیان این مطلب، خاطرنشان ساخت که هم‌اکنون جنگ به شدت جریان دارد؛ ولی طالبان از طریق نظامی پیروز نخواهند شد.«نباید فرصت صلح از دست برود، خواست جامعه بین‌المللی و مردم افغانستان تامین آتش‌بس فوری‌اند.»

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.