Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30352
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 8:51 |

اتمر به اعضای شورای امنیت: طالبان به گروه‌های تروریستی منطقه پناه‌گاه داده است

اتمر به اعضای شورای امنیت: طالبان به گروه‌های تروریستی منطقه پناه‌گاه داده است

در اوج خشونت‌های جاری در افغانستان، محمدحنیف اتمر وزیرامور خارجه می‌گوید که گروه طالبان نه تنها رابطه‌ی خود را با القاعده قطع نکرده، بلکه به سایر گروه‌های تروریستی منطقه نیز پناه‌گاه داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای اتمر این اظهارات را در نشست مشترک با اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد بیان کرد؛ نشستی‌که روز سه‌شنبه(۱ سرطان) به‌صورت آنلاین برگزار شده بود.

در این نشست، وزیرامور خارجه گفت:«آن‌ها(طالبان) رابطه‌ی شان را با تروریزم بین‌المللی قطع نکرده‌اند. نه تنها به شبکه القاعده بلکه به سایر گروه‌های تروریستی منطقه پناه داده‌اند. مانند لشکر طیبه، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبیکستان.»

به گفته‌ی حنیف اتمر، طالبان توافق‌نامه‌ی را که در ۲۹ فبروری سال گذشته با امریکا امضا کرد، در این توافق‌نامه به کاهش خشونت‌ها متعهد بودند، اما نه تنها از میزان خشونت‌ها کاسته نشده بلکه طالبان جنگ را طوری شدت بخشیده‌اند که در ۲۰ سال گذشته پیشینه نداشته است.

در همین حال، دیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل‌متحد در افغانستان در نشست مشترک با اعضای شورای امنیت، از تشدید خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

او افزود:«فعالیت در میدان‌های جنگ در مقایسه با میز مذاکره بیشتر است. در این زمان مهم، مردم افغانستان و دیپلومات‌های خارجی از نبود اتحاد میان سیاسیون افغانستان نگران استند. در بعضی موارد، حکومت برای این کوتاه می‌آید که سیاست، نسبت به حکومتداری ترجیح داده می‌شود. به نبود اتحاد باید توجه شود در غیر آن خطر وجود دارد که طالبان اراضی بیشتر را در کنترل خود در آورند.»

نشست مشترک مقام‌های ارشد حکومت افغانستان و اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در حالی برگزار می‌شود که گروه طالبان گراف خشونت‌ها را به شکل بی‌سابقه‌ی بلند برده است.

این گروه در دو ماه اخیر توانسته که بیش از ۳۰ ولسوالی را در نقاط مختلف کشور سقوط دهند و افزون براین، به نظامیان و افراد ملکی نیز تلفات وارد کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.