Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30080
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 13:26 |

انتخابات ۱۴۰۰ ایران؛ نمایندگان مجلس ایران خواستار کناره‌گیری نامزدها به نفع ابراهیم رئیسی شدند

انتخابات ۱۴۰۰ ایران؛ نمایندگان مجلس ایران خواستار کناره‌گیری نامزدها به نفع ابراهیم رئیسی شدند

دو روز مانده به روز رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی خطاب به علی‌رضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی و سعید جلیلی از آن‌ها خواسته‌اند تا به نفع ابراهیم رئیسی انصراف و کناره گیری کنند.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، دو نامزد دیگر انتخابات سال جاری، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلی‌زاده هستند که آقای مهرعلی‌زاده کناره‌گیری خود از نامزدی را اعلام کرده است.

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده این دوره از مجلس که تا چندی پیش نائب رییس مجلس شورای اسلامی بود، نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری است اما اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ریاست‌جمهوری آقای رئیسی حمایت کرده‌اند.

آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه و منصوب آیت‌الله علی خامنه‌ای است.

به جز علی‌رضا زاکانی که او هم نماینده مجلس و رییس مرکز پژوهش‌های آن است، باقی نامزدها گفته‌اند که تمایلی به انصراف ندارند و می‌خواهند تا پایان در انتخابات باقی بمانند.

در همین حال، حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در تازه‌ترین جلسه‌ی هیات دولت گفته است:«اگر گله‌ای هم داریم راه آن قهر با صندوق نیست.همه باید خود را موظف به رفع و جبران ظلم‌هایی‌که در این انتخابات شد، بدانیم.»

رییس‌جمهوری ایران که در روزهای گذشته بارها از مناظره‌ها و گفته‌های نامزدها انتقاد کرده، گفت:«اگر نقد و مشکلی داریم، راه حل آن به هر حال صندوق رای است. همه ما باید جمهوریت نظام را پاس بداریم.»

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.