Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30269
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 11:00 |

بسیج نیروهای مردمی علیه طالبان در ولسوالی خنجان ولایت بغلان

بسیج نیروهای مردمی علیه طالبان در ولسوالی خنجان ولایت بغلان

به‌دنبال قیام مردمی علیه طالبان در ولایت‌های پروان، تخار، فاریاب و جوزجان، این‌بار مسوولان امنیتی در ولایت بغلان خبر می‌دهند که نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی خنجان این ولایت، علیه جنگ‌جویان طالبان بسیج شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، احمدجاوید بشارت سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان، امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) گفته است که نیروهای خیزش مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی علیه طالبان بسیج شده‌اند.

به گفته‌ی سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان، نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی خنجان ولایت بغلان به رهبری یک فرمانده جهادی به‌نام«جلال‌الدین باجگاهی» به حمایت از نیروهای امنیتی اعلام آمادگی کردند.

طبق معلومات فرماندهی پولیس بغلان، نیروهای خیزش مردمی با سلاح‌های سبک و سنگین به کمک نیروهای امنیتی به میدان نبرد در این ولسوالی آمده‌اند.

ولسوالی خنجان از ولسوالی‌های مهم ولایت بغلان است که این ولسوالی در مسیر سالنگ شمالی قرار گرفته و مرکز را با ۹ ولایت شمال وصل می‌کند.

افزون براین، گزارش‌ها از ولایت بغلان می‌رساند که صبح امروز دوشنبه، ولسوالی‌های جلگه و دوشی این ولایت به تصرف طالبان درامده است و نیروهای امنیتی به ولسوالی خنجان عقب‌نشینی کرده‌اند.

با تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان، تاکنون شمار زیادی از نیروهای خیزش مردمی در ولایت‌های تخار، فاریاب، جوزجان، پروان و بغلان سلاح برداشته و در کنار نیروهای امنیتی علیه طالبان اعلام جنگ کرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.