Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30094
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 16:05 |

تانک‌های تیل ۲۰ روز فرصت دارند تا تدابیر ایمنی را برای جلوگیری از آتش‌سوزی روی دست بگیرند

تانک‌های تیل ۲۰ روز فرصت دارند تا تدابیر ایمنی را برای جلوگیری از آتش‌سوزی روی دست بگیرند

کمیته‌ی فنی جلوگیری از آتش‌سوزی به مراکز تجارتی و تانک‌های تیل ۲۰ روز فرصت داده تا تدابیر ایمنی را برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی روی دست بگیرند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سیدنظام پاچا رییس عمومی رسیدگی به حوادث اطفائیه وزارت داخله، امروز چهارشنبه(۲۶ جوزا) در یک نشست خبری گفت که وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر نگرانی‌های ارگ ریاست‌جمهوری را به وجود آورده است.

این کمیته هشدار داده است، تانک‌های تیل اگر اقدامات احتیاطی را روی دست نگیرند، پس از ختم این فرصت، مسدود خواهند شد.

به گفته‌ی سیدنظام پاچا، رییس‌جمهور هدایت داده است که همه اصناف در سراسر کشور باید تدابیر توصیه‌شده‌ی اطفاییه و شرکت بیمه را به گونه جدی رعایت کنند تا دارایی‌‌شان حفظ و از واردشدن خسارات به اقتصاد کشور جلوگیری شود.

رییس عمومی رسیدگی به حوادث اطفائیه وزارت داخله تصریح کرد که پیش از این نیز به مالکان مراکز تجارتی و تانک‌های تیل هشدار داده شده بود؛ اما از آن‌جایی‌که موضوع جدی است، باید تدابیر ایمنی در نظر گرفته شود و حکومت مجبور شده که از هشدار به عمل روی آورد.

در همین حال، محمدقاسم حیدری معین پالیسی و انسجام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در این نشست خبری افزود که کمیته‌ی تخنیکی طی سه سال گذشته، سه هزار و ۹۹۸ مرکز تجارتی و ۲۴۸ تانک تیل را بررسی و نظارت کرده است که از این میان، بیشتر این مراکز تدابیر حداقلی را برای جلوگیری از آتش‌سوزی نداشتند.

محمدقاسم حیدری همچنان بیان کرد که بیش‌تر تانک‌های تیل در شهر کابل غیرمعیاری است و با اندک غفلت احتمال حریق در آن وجود دارد.

او با اشاره به مندوی کابل، گفت که مندوی یکی از نقاط مزدحم و آسیب‌پذیر در برابر آتش‌سوزی در شهر کابل است؛ کسبه‌کاران در بازار مندوی با فاصله‌ی نزدیک فعالیت داشته و از لین‌های برق بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

با این همه، در یک سال اخیر به‌دلیل بی‌احتیاطی، چندین تانک تیل و مراکز تجارتی در کابل طعمه‌ی حریق شده و میلیون‌ها افغانی خساره به مالکان و حکومت زیان وارد شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.