Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29947
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2021 - 9:14 |

تاکید علمای افغانستان و پاکستان به توقف فوری خشونت‌ها در کشور

تاکید علمای افغانستان و پاکستان به توقف فوری خشونت‌ها در کشور

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها در کشور، علمای افغانستان و پاکستان در عربستان سعودی، جنگ طالبان را نامشروع دانسته و به توقف فوری خشونت‌های جاری در این کشور تاکید کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، روز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) نشست مشترک علمای افغانستان و پاکستان تحت عنوان«اعلان صلح در افغانستان» از سوی انجمن جهان اسلام و به حمایت عربستان سعودی در شهر مکه مکرمه برگزار شد.

اشتراک‌کنندگان این نشست با صدور قطع‌نامه‌ای، جنگ جاری در افغانستان را نامشروع تلقی کرده و به توقف هرچه زودتر خشونت‌ها در این کشور تاکید کردند.

علمای دو کشور به صراحت بیان کردند که دین اسلام، دین صلح، مدارا و اعتدال است که مومنان را به صلح و آشتی میان خود فراخوانده و بر حل اختلافات از راه گفت‌وگو و مسالمت‌آمیز تاکید می‌کند.

در قطع‌نامه علمای افغانستان و پاکستان خواسته شده که طرف‌های جنگ با انعطاف‌پذیری و روحیه‌ی سازش‌گرایانه بر رنج طولانی و مضاعف مردم افغانستان نقطه پایان بگذارند.

در پایان این نشست مشترک، علمای دو کشور تاکید کردند که تا رسیدن طرف‌های منازعه به یک توافق سیاسی، حمایت‌شان را از روند صلح ادامه می‌دهند.

با این حال، علمای افغانستان و پاکستان در پایان نشست مشترک‌شان، کمیته‌ی را به‌منظور هماهنگی و حمایت از روند صلح افغانستان ایجاد کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.