Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30143
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2021 - 16:02 |

تراکتور و ماشین‌آلات زراعت ساخت جمهوری چک وارد افغانستان می‌شود

تراکتور و ماشین‌آلات زراعت ساخت جمهوری چک وارد افغانستان می‌شود

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرده که جمهوری چک آماده‌ی سرمایه‌گذاری در بخش زراعت افغانستان است و این کشور تراکتورها و دیگر ماشین‌آلات زراعتی را با قیمت پایین در اختیار دهاقین افغان قرار خواهد داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت پس از ظهر امروز پنج‌شنبه(۲۷ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی از نشست مشترک هیات افغانستان با صدر اعظم جمهوری چک در شهر پراگ خبر داد.

براساس خبرنامه‌ی وزارت زراعت، اندریج بریش صدر اعظم جمهور چک در دیدار با هیات افغانی در مورد سرمایه‌گذاری روی زراعت افغانستان اعلام آمادگی کرده تا تراکتورها و دیگر ماشین‌آلات زراعتی را به افغانستان منتقل کند.

طبق خبرنامه‌ی این وزارت، مقام‌جمهوری چک همچنان تاکید ورزیدند که آماده‌اند وسایل و ماشین‌آلاتی ساخت چک را برای افغانستان بسته‌بندی و با قیمت ناچیز در اختیار دهاقین افغان قرار دهند.

این در حالی است که امروز هیات افغانستان به‌شمول شامل محمد هارون چخانسوری وزیر معادن و پطرولیم، نثاراحمد غوریانی وزیر تجارت و صنعت و مقام‌های وزارت زراعت با مقام‌های جمهوری چک در خصوص سرمایه‌گذاری این کشور روی معادن و زراعت افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.