Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30523
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 14:10 |

تشدید جنگ در شمال؛ نیروهای تاجیکستانی به حالت آماده‌باش قرار گرفتند

تشدید جنگ در شمال؛ نیروهای تاجیکستانی به حالت آماده‌باش قرار گرفتند

هم‌زمان با تشدید جنگ در ولایت‌های شمالی افغانستان، رسانه‌های دولتی تاجیکستان گزارش داده‌اند که نیروهای مسلح این کشور در مرز با افغانستان به حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خبرگزاری دولتی خاور تاجیکستان صبح امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) با نشر گزارشی گفته که نیروهای مسلح این کشور در خط دوم دفاعی در مرز با افغانستان به یک«رژیم خاص» منتقل شده‌اند.

فریدون محمدعلی‌زاده سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان به خبرگزاری دولتی خاور تاجیکستان گفته است:«این روزها هیچ تجهیزات یا نیروی اضافی تحویل داده نشده است و فعلاً برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد؛ زیرا اوضاع ناپایدار در افغانستان ما را مجبور کرده است تا واحدهای نظامی خود را در خط دوم دفاع تقویت کنیم.»

براساس گزارش خبرگزاری خاور، طی ده روز گذشته، درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان در چهار نقطه مرزی تاجیکستان رخ داده است، هشت منطقه و دو پاسگاه مرزی نیز به دست طالبان افتاده است.

با این حال، پیش از این، کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان نیز افزوده بود که به‌دنبال حمله‌ی طالبان به شیرخان بندر درو لایت کندز، بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی افغان از مرز عبور کرده و به تاجیکستان آمده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.