Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30367
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 13:25 |

تلفات سنگین طالبان در ۲۴ ساعت گذشته؛ پنج فرمانده کلیدی این گروه در هلمند کشته شد

تلفات سنگین طالبان در ۲۴ ساعت گذشته؛ پنج فرمانده کلیدی این گروه در هلمند کشته شد

وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در نتیجه‌ی حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در ولایت هلمند، ۵۹ جنگ‌جوی طالب به‌شمول پنج فرمانده کلیدی این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت امروز چهارشنبه(۲سرطان) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این جنگ‌جویان طالبان در مربوطات ولسوالی‌های نهرسراج، گرمسیر، ناوه، نادعلی، ساحه قلعه بولان و شهرلشکرگاه مرکز این ولایت کشته شده‌اند.

در خبرنامه وزارت دفاع ملی تاکید شده که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تجمع طالبان را در بخش‌های مختلف ولایت هلمند هدف قرار دادند و افزون بر تلفات سنگین، حدود ۱۸ جنگ‌جوی آن‌ها نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ملی همچنان تصریح کرده که ملاجمیل، حاجی لالا، شاولی، سدیس و همکار از جمله پنج فرمانده کلیدی طالبان هستند که در حمله‌های نیروهای امنیتی در هلمند کشته شدند.

در همین حال، این وزارت در یک خبرنامه‌ی دیگر گفته که در درگیری‌ها و حملات متقابل نیروهای امنیتی، ۲۰۹ جنگ‌جوی طالب کشته شده و ۱۲۹ طالب دیگر زخمی شده‌اند.

این وزارت بیان کرده که مقدار زیادی از سلاح و مهمات طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده است و در عین حال، ۱۵ ماین مختلف‌النوع که توسط جنگ‌جویان این گروه در نقاط مختلف کشور جابجا شده بود، خنثا شده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.