Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30184
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 21:38 |

جاده‌ای به‌نام«احمدشاه مسعود» در اسلام‌آباد نام‌گذاری می‌شود

جاده‌ای به‌نام«احمدشاه مسعود» در اسلام‌آباد نام‌گذاری می‌شود

شماری از رسانه‌های پاکستانی در گزارشی گفته‌اند که وزارت خارجه این کشور از وزارت داخله پاکستان خواسته تا در خصوص«نام‌گذاری یک جاده» در اسلام‌آباد به‌نام احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این گزارش امروز جمعه(۲۸ جوزا) توسط روزنامه داوون‌نیوز چاپ پاکستان نشر شده است و در آن آمده است که وزارت خارجه پاکستان از وزارت داخله این کشور خواسته تا در مورد نام‌گذاری یک جاده در پایتخت کشور پاکستان(اسلام‌آباد) به‌نام احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، قدم‌های لازم را بردارند تا توسط نخست‌وزیر این کشور به گونه‌ی رسمی پذیرفته شود.

با این حال، گفته می‌شود که نام گذاری یک مکان در اسلام آباد، در سفر رسمی احمدولی مسعود رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود به پاکستان که به درخواست وزارت خارجهٔ آن کشور در ماه فبروری سال روان صورت گرفته بود، در ملاقات او با عمران خان نخست وزیر پاکستان مطرح و‌ مورد استقبال قرار گرفته بود.

پس نشر این گزارش، احمدولی مسعود برادر احمدشاه مسعود در واکنش به نام‌گذاری جاده در اسلام‌آباد، گفته که اعلان نام‌گذاری محله‌ی در پایتخت پاکستان به‌نام قهرمان ملی، اولین قدم برای اعتمادسازی می‌باشد.

آقای مسعود در برگه‌ی رسمی‌ فیس‌بوک خود نوشته است:«اعلان محلهٔ را در اسلام آباد بنام قهرمان ملی، سرآغاز عملی یک روایت جدید میگیریم و در بسط و توسعهٔ این روابط، تلاش های پیگیر خود را تا رسیدن به صلح پایدار انجام خواهیم داد.»

پیش از این نیز، جاده‌ی به‌نام احمدشاه مسعود در پایتخت فرانسه مسما شد که این نام‌گذاری با استقبال گسترده‌ی افغان‌ها در داخل و کشورهای مختلف جهانی مواجه شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.