Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29912
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 10:58 |

دبیرکل سازمان‌ همکاری‌های اسلامی: دوام جنگ افغانستان پس از خروج خارجی‌ها«مسلمان‌کشی» است

دبیرکل سازمان‌ همکاری‌های اسلامی: دوام جنگ افغانستان پس از خروج خارجی‌ها«مسلمان‌کشی» است

یوسف بن‌احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با ابراز نگرانی از خشونت‌های فزاینده در افغانستان، گفته است که جنگ جاری در این کشور پس از خروج نیروهای خارجی«مسلمان‌کشی» پنداشته می‌شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت حج و اوقاف، صبح امروز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که سازمان همکاری‌های اسلامی از موقف شرعی و معتدل دولت افغانستان در قبال اعلام حمایت کرده است.

در خبرنامه این وزارت به نقل از سازمان همکاری‌های اسلامی آمده است: پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ از سوی گروه طالبان وجود ندارد و دوام آن مسلمان‌کشی پنداشته می‌شود.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی افزوده است که دولت افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در قبال صلح، به‌ویژه تامین آتش‌بس فوری و تعیین زعیم از طریق تمثیل اراده‌ی آزاد مردم اختیار کرده که مورد قبول تمامی کشورهای اسلامی است.

به گفته‌ی دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی، کشتار، خشونت و هراس‌افگنی با جوهر اسلام مخالف و ناسازگار است، به همین‌رو، از طریق تبلیغ و پیام‌رسانی باید به مردم تفهیم شود که اسلام، دین ترور و خشونت نیست؛ بلکه آیین وحدت و هم‌گرایی می‌باشد.

یوسف بن احمد العثیمین، ‌نقش علمای دین را در امر مهار جنگ اساسی خوانده و تاکید کرد که علمای جوامع اسلامی نه تنها از نگاه دینی بلکه از منظر سیاسی نیز از جایگاه مهمی برخوردارند.

از سوی هم، محمدقاسم حلیمی وزیر حج و اوقاف در راس یک هیات بلندپایه به عربستان سعودی رفته است. او در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی افزوده که جنگ جاری افغانستان از دیدگاه دین اسلام و بر اساس فتوای علمای جهان اسلام نامشروع تلقی شده است.

وزیر حج و اوقاف همچنان خاطرنشان کرد که مردم و دولت افغانستان از هیچ نوع قربانی برای رسیدن به صلح پایدار که اراده‌ی مردم در آن نقش اساسی داشته باشد، دریغ نکرده و در خصوص عملی‌سازی تمامی پیش‌شرط‌های گروه طالبان اقدامات عملی را انجام داده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.