Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29750
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 ژوئن 2021 - 12:13 |

دبیرکل ناتو: خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را به‌دنبال دارد

دبیرکل ناتو: خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را به‌دنبال دارد

ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل ناتو، وضعیت امنیتی افغانستان را چالش‌برانگیز توصیف کرده، می‌گوید که تصمیم برای خروج نیروهای خارجی از این کشور، خطراتی را به‌دنبال دارد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، آقای استولتنبرگ که روز دوشنبه(۱۰ جوزا) در یک نشست خبری در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت که ماموریت نظامی ناتو در افغانستان به پایان می‌رسد؛ اما این سازمان، پشتیبانی خود را از شهروندان این کشور به شیوه‌های دیگر ادامه می‌دهد.

به گفته‌ی دبیرکل ناتو، جای شکی نیست که افغانستان با چالش‌های جدی روبه‌رو است؛ اما در برخی از مراحل، باید افغان‌ها خود مسوولیت کامل آینده‌ی کشورشان را به عهده بگیرند.

او افزود که وضعیت امنیتی افغانستان شکننده و چالش‌برانگیز است و خروج نیروهای خارجی از این کشور، خطراتی را نیز به‌دنبال دارد.

دبیرکل ناتو به صراحت بیان کرد:«هرچند ناتو به حضور نظامی خود در افغانستان پایان می‌دهد، اما حضور غیرنظامی ناتو در افغانستان حفظ خواهد شد تا در بخش مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغان و ظرفیت‌سازی آن‌ها همکاری کنند. ما زمینه‌ی آموزش نیروهای امنیتی در بیرون از افغانستان را فراهم کرده و نیز بودجه‌ی قابل توجهی را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.»

با این حال، قرار است تا دو هفته‌ی آینده، نشست وزیران خارجه و وزیران دفاع ناتو در بروکسل برگزار شود که موضوع افغانستان بخشی از این نشست خواهد بود.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.