Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30305
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2021 - 9:27 |

رهبر حزب جمعیت اسلامی: شمال به گورستان طالب مبدل خواهد شد

رهبر حزب جمعیت اسلامی: شمال به گورستان طالب مبدل خواهد شد

استادعطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که با تشدید حملات طالبان در شمال و ولایت بلخ، مردم به فراخوان بسیج ملی حزب جمعیت اسلامی پاسخ مثبت داده و اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رهبر حزب جمعیت اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه(۱ سرطان) در یک یادداشتی فیس‌بوکی نوشته است که اکثریت احزاب سیاسی و شخصیت‌های متنفذ از اعلام بسیج ملی، ده‌ها گروه خودجوش در ۲۴ ساعت گذشته شکل گرفت و در مسیر مبارزه با طالبان به‌صورت مشترک پیش خواهیم رفت.

آقای نور همچنان در این یادداشت تصریح کرده که گروه طالبان با آن‌که بارها پیام صلح فرستادند؛ اما دیده می‌شود که در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته‌اند.

او به طالبان هشدار داد:«ما با آن‌که به آوردن صلح مصمم هستیم، اما اگر طالبان جنگ می‌خواهند، همان‌طوری‌که در گذشته نیز شمال به گورستان آنان مبدل شده بود، این‌بار نیز نه تنها شمال که هرگوشه‌ی این کشور به گورستان طالب تبدیل می‌گردد.»

آقای نور در حالی فراخوان بسیج ملی علیه طالبان را صادر کرده که جنگ‌جویان این گروه در یک شبانه‌روز گذشته در عقب دروازه شهر مزارشریف رسیده‌اند.

نیروهای امنیتی شام روز دوشنبه، در یک عملیات، طالبان را از نزدیکی شهرمزارشریف بیرون راندند و هم‌اکنون جنگ به‌شکل پراکنده در ولسوالی‌های این ولایت جریان دارد.

افزون بر ولایت بلخ، مردم در سایر ولایت‌های شمالی به‌ویژه جوزجان، فاریاب و تخار نیز برای مبارزه با طالبان بسیج شده و در کنار نیروهای امنیتی علیه جنگ‌جویان این گروه می‌جنگند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.