Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29778
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2021 - 11:32 |

رییس‌جمهور: تولیدات داخلی به بازارهای چین و ایران رسانده شود

رییس‌جمهور: تولیدات داخلی به بازارهای چین و ایران رسانده شود

رییس‌جمهور غنی در دیدار با هیات رهبری وزارت صنعت و تجارت، تاکید کرد که دولت از صنایع کشور حمایت می‌کند و براین اساس، تولیدات افغانستان به نقاط مختلف کشور مانند بازارهای چین، ایران و آسیای میانه رسانده شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور روز سه‌شنبه(۱۱ جوزا) طی نشستی با هیات رهبری وزارت صنعت و تجارت و مسوولان ادارات سکتوری، چگونگی صادرات کالاهای افغانی را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست، رییس‌جمهور افزود که مردم افغانستان در نقطه‌ی کلیدی آسیا که نفوس آن ۳٫۵ میلیارد نفر است، زیست می‌کند و موضوع مهم و اساسی برای حکومت بازار های آسیایی می‌باشد.

آقای غنی گفت که وزارت صنعت و تجارت بر اساس یک دید صنعتی و تجارتی، اهداف بنیادین صادراتی، ضمن حمایت از صنایع، تولیدات افغانستان را به نقاط مختلف جهان مانند چین، ایران و آسیای میانه برساند.

با این حال، رشد اقتصادی طی یک سال اخیر، به‌دلیل افزایش ناامنی‌ها به شدت کاهش یافته و به ندرت می‌توان یافت که سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

افزون براین، گزارش‌ها می‌رساند که در چهار سال اخیر، میلیاردها دالر توسط بازرگانان افغان در کشورهای خارجی انتقال داده شده و در کشورهای مثل ترکیه سرمایه‌گذاری گردیده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.