Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29885
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2021 - 11:02 |

رییس مجلس نمایندگان: شلیک بر معترضان در بدخشان غیرقابل قبول است

رییس مجلس نمایندگان: شلیک بر معترضان در بدخشان غیرقابل قبول است

هم‌زمان با دومین روز اعتراضات در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که شلیک بر معترضان غیرقابل قبول است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای رحمانی امروز چهارشنبه(۱۹ جوزا) در نشست عمومی مجلس تاکید کرد که تیرباران کردن معترضان توسط مسوولان این ولایت و شخص ذکریا سودا والی بدخشان نگران‌کننده است.

او افزود که گردهمایی‌ها و تظاهرات از حقوق بنیادی شهروندان کشور است و نقض آن خلاف قانون اساسی و ارزش‌های شهروندی می‌باشد.

به گفته‌ی رییس مجلس نمایندگان، در تظاهرات روز گذشته‌ی ولایت بدخشان، ارزش‌های شهروندی شدیدا آسیب دیده است.

رییس مجلس نمایندگان به کمیسیون امنیت داخلی مجلس وظیفه داد تا چگونگی به خشونت کشیده شدن این تظاهرات را بررسی و نتیجه آن را برای تصمیم‌گیری به نشست عمومی مجلس ارایه کند.

اکنون، اعتراضات در بدخشان وارد دومین روز خود شده است؛ گزارش‌ها می‌رساند که معترضان مقابل ساختمان ولایت خیمه تحصن برپا کرده و خواستار برکناری ذکریا سودا والی بدخشان شده‌اند.

گفتنی است، حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح روز سه‌شنبه(۱۸ جوزا) شماری از باشندگان شهر فیض‌آباد در اعتراض به نبود برق، آب و امنیت در این شهر دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در پی درگیری محافظان والی این ولایت با معترضان به خشونت کشانده شد و در نتیجه‌ی این خشونت سه نفر از معترضین جان باخته و ۳۰ معترض دیگر زخمی شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.