Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29852
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 8:27 |

ستولتنبرگ: حمایت مالی ناتو از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌یابد

ستولتنبرگ: حمایت مالی ناتو از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌یابد

ینس ستولتنبرگ دبیرکل ناتو در دیدار با وزیردفاع ایالات متحده در پنتاگون می‌گوید که ناتو به حضور غیرنظامی خود در افغانستان ادامه داده و حمایت مالی این سازمان از نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دبیرکل ناتو، روز دوشنبه(۱۷ جوزا) با وزیردفاع امریکا در پنتاگون دیدار کرد و در این دیدار تصریح کرد که حمایت‌های مالی این سازمان از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌یابد.

او افزود:«با ادامه‌ی فراهم‌آوری بودجه به نیروهای امنیتی افغان و بررسی احتمال فراهم‌آوری آموزش به نیروهای افغان در خارج از این کشور، حفظ و مراقبت از زیربناهای مهمی مانند میدان هوایی کابل به حمایت‌های خود ادامه می‌دهیم.»

آقای ستولتنبرگ پیش از این ملاقات گفته بود که با خروج نیروهای ناتو و امریکا از افغانستان، هیچ تضمینی وجود ندارد که حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور پیروز می‌شوند یا پابرجا می‌مانند.

دبیرکل ناتو به وضوح بیان کرد:«در جریان این سال‌ها،‌ ما توانستیم نیروهای امنیتی افغان را ایجاد و آموزش دهیم تا آن‌ها اکنون مسوولیت امنیتی کشور شان را بر عهده بگیرند.»

به گفته‌ی این مقام ناتو، نگرانی‌ها در مورد نیروهای امنیتی افغان بدون حمایت قابل توجه نیروهای ناتو و امریکا کارایی خواهند داشت یا خیر، همچنان باقی است.

در همین حال، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که روند خروج نیروها از افغانستان به خوبی پیش می‌رود و ایالات متحده در این خصوص با شرکای ماموریت حمایت قاطع نیز کمک می‌کند.

آقای آستن مذاکرات میان جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان را نیز با منشی عمومی ناتو به بحث گرفت.

با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نگرانی‌ها از سقوط حکومت افزایش یافته است و به‌دنبال این نگرانی‌ها، طی دو هفته‌ی اخیر، چندین ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است.

حکومت افغانستان همواره اعلام کرده که ۹۰ درصد عملیات نیروهای امنیتی افغان علیه شورشی‌ها مستقلانه انجام می‌شود و این حکومت سقوط نخواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.