Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30416
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 ژوئن 2021 - 14:09 |

سرپرست وزارت داخله: دولت دیگر اجازه‌ی شمولیت طالبان را در نظام نمی‌دهد

سرپرست وزارت داخله: دولت دیگر اجازه‌ی شمولیت طالبان را در نظام نمی‌دهد

عبدالستار میرزکوال سرپرست وزارت داخله با بیان این‌که طالبان در سه هفته‌ی آینده نابود خواهند شد، گفت: دولت افغانستان دیگر اجازه‌ی شمولیت آن‌ها را در نظام نمی‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سرپرست وزارت داخله، این اظهارات را در جمع تازه‌ی فارغان نیروهای ویژه‌ی پولیس در ولایت بلخ مطرح کرده است.

سرپرست وزارت داخله متیقین است که نیروهای پولیس، جنگ‌جویان طالبان را سرکوب نموده و این گروه طی سه هفته‌ی آینده، ذلیل، ضعیف و نابود خواهند شد.

به گفته‌ی میرزکوال، جنگ‌جویان طالبان توانایی رزمیدن علیه نیروهای امنیتی را از دست داده‌اند و آن‌ها با سقوط دادن چند ولسوالی، مصروف جمع‌آوری غنیمت هستند.

او افزود:«طالبان یک زره مغرور شده‌اند، خودخواه شده‌اند و بال کشیده‌اند. هر کس که خود را گُم کند، بال می‌کشد. برای شما اطمینان می‌دهم که شما بال‌های شان را قطع می‌کنید.»

عبدالستار میرزکوال، با بیان این‌که نیروهای امنیتی از سقوط چند ولسوالی مایوس نشوند، خاطرنشان ساخت که جنگ‌جویان طالبان درحال حاضر جنگ را در مقابل نیروهای امنیتی باخته است.

سرپرست وزارت داخله، در حالی‌که طالبان را خوارج می‌داند، گفته است که دولت افغانستان دیگر اجازه‌ی شمولیت آن‌ها را در نظام نمی‌دهد و با این گروه برای تامین صلح، مذاکره هم نمی‌کند.

او خطاب به نیروهای امنیتی به ضوح بیان کرد که طالبان باید سرکوب و از بین برده شوند.

به گفته‌ی سرپرست وزارت داخله، این گروه اراده‌ برای آبادی افغانستان ندارد و در هر جایی که ولسوالی‌ها را سقوط می‌دهد، تأسیسات آن را تخریب و تجهیزات آن را چپاول می‌کند.

سرپرست وزارت داخله، در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که طی دو ماه اخیر، بیش از ۵۰ ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است و در این میان، نیروهای امنیتی توانسته‌اند که در دو هفته اخیر، بیش از ده ولسوالی را از کنترل آن‌ها خارج سازند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.