Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29934
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 16:25 |

سفیر پاکستان در ریاض: اسلام‌آباد تلاش دارد تا طالبان را به میز مذاکره حاضر کند

سفیر پاکستان در ریاض: اسلام‌آباد تلاش دارد تا طالبان را به میز مذاکره حاضر کند

بلال اکبر سفیر پاکستان در عربستان سعودی می‌گوید که اسلام‌آباد می‌کوشد تا رهبران گروه طالبان را برای یک توافق سیاسی فراگیر در افغانستان به میزمذاکره حاضر کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بلال اکبر امروز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) در نشست سه‌جانبه علمای افغانستان، پاکستان و عربستان سعودی بیان کرد که این کشور از صلح در افغانستان حمایت می‌کند و تلاش‌هایش را برای رسیدن افغانستان به صلح دایمی انجام می‌دهد.

او با بیان این‌که صلح در افغانستان به معنای صلح در پاکستان است، تاکید ورزید که اسلام‌آباد به عنوان یکی از همسایه‌های نزدیک افغانستان به گونه‌ی جدی روی تامین صلح کار می‌نماید.

سفیر پاکستان در عربستان همچنان تصریح نمود که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد و این معضل باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شود.

به گفته‌ی بلال اکبر، پاکستان از افغانستان مستقل، آزاد و دموکرات حمایت می‌کند. او در سخنانش همچنان از کشورهای بین‌المللی خواست که کابل را در راستای تامین صلح پایدار و با ثبات همکاری کنند.

در همین حال، بلال اکبر به گونه‌ی غیر مستقیم به سخنان اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور اشاره کرد و گفت که جلو مخربین صلح در افغانستان گرفته شود.

آقای اکبر به وضوح بیان کرد که پاکستان دیگر نمی‌خواهد تجربه سال‌های ۱۹۹۰ در افغانستان تکرار شود.

این سخنان سفیر پاکستان در عربستان سعودی در جریان نشست علمای افغانستان و پاکستان بیان شده است؛ نشستی‌که با همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی و به میزبانی ریاض برگزار شده است.

این نشست در حالی بر اهمیت گفت‌وگوهای صلح میان طرف‌های جنگ تاکید مهم خوانده می‌شود که خشونت‌ها در افغانستان به گونه‌ی بی‌سابقه افزایش یافته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.