Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30219
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 16:02 |

سقوط پنج ولسوالی به‌دست طالبان در یک شبانه‌روز

سقوط پنج ولسوالی به‌دست طالبان در یک شبانه‌روز

منابع محلی در ولایت‌های تخار، جوزجان، پکتیا، فاریاب و سمنگان تایید کرده‌اند که ولسوالی‌های بهارک، خواجه‌سبزپوش، مردیان، میرزکه و دره‌صوف پایین به دست طالبان سقوط کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، واسع‌الله رحمانی رییس شورای ولایتی تخار امروز شنبه(۲۹ جوزا) در صحبت با رسانه‌ها گفته که ولسوالی بهارک این ولایت پس از سه‌ شبانه‌روز درگیری به دست طالبان افتاد.

به گفته‌ی رییس شورای ولایتی تخار، در نتیجه‌ی جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بهارک، سه نفر به‌شمول مدیر امنیت این ولسوالی جان باخته‌اند و از جانب دیگر، در این نبردها، نزدیک ۸۰ نیروی امنیتی به‌شمول فرمانده پولیس این ولسوالی پس از تمام شدن جنگ‌افزار و غذای‌شان به طالبان تسلیم شده‌اند.

ولسوالی بهارک تخار، حوالی ساعت ۶:۳۰ عصر روز جمعه(۲۸ جوزا) سقوط کرده است.

از سوی هم، منابع محلی در ولایت فاریاب از سقوط ولسوالی خواجه‌سبزپوش این ولایت به‌دست طالبان خبر می‌دهند و می‌گویند که دامنه‌ی جنگ در پنج کیلومتری شهر میمنه رسیده است.

طبق اطلاعات منابع، ولسوالی خواجه‌سبزپوش جمعه‌‌شب(۲۸ جوزا) به دست طالبان سقوط کرد. خواجه‌سبزپوش پنجمین ولسوالی فاریاب است که در جریان چند هفته اخیر سقوط می‌کند.

در همین حال، حفیظ‌الله ندرت، یک عضور شورای ولایتی جوزجان نیز به رسانه‌ها تایید می‌کند که حوالی ساعت ۴:۰۰ صبح امروز شنبه(۲۹ جوزا) پس از حمله طالبان بر ولسوالی مردیان، این ولسوالی سقوط کرد.

به گفته‌ی ندرت، در نتیجه نبرد میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در این ولسوالی هفت نیروی امنیتی جان باخته‌اند و ۱۸ تن دیگرشان اسیر شده‌اند.

علاوه براین، خبرنگاران محلی در ولایت پکتیا نیز گزارش داده‌اند که ولسوالی میرزکه این ولایت جمعه‌شب بدون درگیری به طالبان واگذار شده است.

باشندگان محل به خبرنگاراتن محلی پکتیا گفته‌اند که نیروهای امنیتی به طرف ولسوالی سیدکرم عقب‌نشینی کرده‌اند.

هم‌زمان با این، هاشم سروری معاون شورای ولایتی سمنگان نیز افزوده که ولسوالی دره‌صوف پایین در این ولایت به دست طالبان افتاده است.

معاون شورای ولایتی سمنگان گفته است که ولسوالی دره‌صوف پایین قبل از ظهر امروز بدون درگیری به دست طالبان سقوط کرده است.

به گفته‌ی این منبع، در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این پاسگاه، شماری از نیروهای پولیس زخمی وشماری دیگر به ولسوالی دره‌صوف بالا عقب نشینی کرده‌اند.

سروری افزود که در این پاسگاه ۱۸ نیرو امنیتی به طالبان تسلیم شده‌اند.

به گفته یک منبع دیگر، جنگ در این ولسوالی از ساعت ۲ تا ۶ بامداد ادامه داشته است که در نتیجه یک نیروی امنیتی کشته و یک تن دیگر شان زخمی شده‌ است.

پولیس سمنگان اما می‌گوید که ولسوالی را به دلیل جلوگیری از تلفات به مکان دیگری منتقل کرده‌ است.

در عین حال، منابعی از ولایت بغلان نیز گفته‌اند که شهرک صنعتی ولسوالی بغلان مرکزی پس از چند ساعت درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان به دست این گروه سقوط کرده است.

فرماندهی پولیس بغلان، صبح امروز شنبه(۲۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که شب گذشته نیروهای امنیتی پس از درگیری با طالبان در فابریکه قند ولسوالی بغلان مرکزی عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

طبق اعلام خبرنامه، در این درگیری به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.