Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30155
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 9:50 |

سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد

سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد

رای‌گیری سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ساعت هفت صبح امروز جمعه(۲۸ جوزا) در سراسر ایران آغاز شد و روند رای‌گیری تا نیمه‌های امشب ادامه خواهد داشت.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در اولین ساعت آغاز رای‌گیری، رای خود را به نامزد مورد نظرش اعمال کرد.

پس از اعمال رای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی، خواستار مشارکت مردم ایران شده و تاکید ورزید که با این مشارکت، ایران«امتیازات بزرگی» در عرصه بین‌المللی به‌دست آورد.

آقای خامنه‌ای همچنان، روز انتخابات را روز ملت ایران دانسته و بیان کرد که امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم این کشور است.

خامنه‌ای افزود:«براساس این واوقعیت، خرد انسانی حکم می‌کند که همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.»

رهبر ایران، آرای مردم این کشور را با اهمیت دانسته و تصریح کرد:«همه بیایید، تشخیص و رای بدهید و هیچ‌کسی نگوید با یک رای من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک رای‌ها است که آرای میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.»

سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سایه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود. این بیماری یکی از چالش‌های عمده‌ی این انتخابات ایران محسوب می‌شود که ممکن است مانع حضور تعدادی از مردم این کشور به پای صندوق‌های رای شود.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.