Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30053
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 9:21 |

صالح:«کابل از منظر جرم‌های جنایی امن‌تر از بعضی شهرهای منطقه است»

صالح:«کابل از منظر جرم‌های جنایی امن‌تر از بعضی شهرهای منطقه است»

امرالله صالح معاون نخست ریاست‌جمهوری با بیان این‌که از زمان تطبیق«میثاق امنیتی» در کابل، حدود ۹۰۰ دسیسه‌ی ترور و بمب‌گذاری‌ها خنثا شده، می‌گوید: کابل از منظر جرم‌های جنایی امن‌تر از برخی شهرهای منطقه است اما از منظر تروریزم نه.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای صبح امروز چهارشنبه(۲۶ جوزا) گزارش شش‌ونیم را در یادداشت فیس‌بوکی منتشر کرده و گفته که قرار بود نشست شش‌ونیم در ماه جوزای سال جاری به پایان برسد اما بر اساس هدایت رییس‌جمهور غنی، بدون قید زمانی ادامه یابد.

امرالله صالح گفته که جلسات اخیر شش‌ونیم بیشتر روی امنیت ساحه ارغندی پغمان، ولسوالی موسهی، خاک‌جبار، سروبی، کوهدامن و غرب کابل و حفاظت از تاسیسات برشنا تمرکز داشت که خوشبختانه دو نفر از گروه‌های تروریستی در پیوند به تخریب پایه‌های برق نیز بازداشت شدند.

به گفته‌ی معاون نخست ریاست‌جمهوری، امنیت فزیکی و روحیه در روستاها، محله‌ها و کوچه‌های کابل پیش از جلسات شش‌ونیم بهتر شده؛ اما رخنه‌ی گهگاهی گروه‌های ترروریستی علیه مردم از ضعف‌های دولت است.

او تاکید کرد که در این مدت(از زمان آغاز تطبیق میثاق امنیتی کابل) ۹۰۰ دسیسه برای ترور و بمب‌گذاری در ولایت کابل به‌خصوص مناطق شهری خنثا شده است.

آقای صالح همچنان به صراحت بیان کرده است:«کابل از منظر جرم‌های جنایی امن‌تر از بعضی شهرهای منطقه است اما از منظر تروریزم نه.»

معاون اول ریاست‌جمهوری با اشاره به استمرار جلسات شش‌ونیم خاطرنشان کرد که قرار بود در ماه جوزای سال جاری، این جلسات متوقف شود اما بر اساس هدایت رییس‌جمهور غنی، این جلسات بدون قید زمانی ادامه خواهد یافت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.