Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30111
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 17:47 |

طولانی‌ترین ملاقات پوتین و بایدن؛ مسکو: «انتظار تحول چشم‌گیری نداشته باشید»

طولانی‌ترین ملاقات پوتین و بایدن؛ مسکو: «انتظار تحول چشم‌گیری نداشته باشید»

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه و جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا برای نخستین‌بار در ژنو دیدار می‌کنند تا در نشست پنج ساعته، پیرامون تنش‌ها و اختلافات دو کشور گفت‌وگو کنند.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر و به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، این دیدار که گفته می‌شود، حدود پنج ساعت را در برخواهد گرفت، در ژنو سویس و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، مذاکرات دو رییس‌جمهور را «بسیار دشوار» خوانده و گفته است:«انتظار تحول چشم‌گیری نداشته باشید.»

تحریم‌ها و اتهامات امریکا علیه روسیه درباره‌ی حملات سایبری و دخالت در انتخابات ایالات متحده، پیمان‌های کنترل تسلیحات، حقوق بشر و وضعیت اوکراین از جمله محورهای مذاکرات دو رییس‌جمهور عنوان شده است.

در حال حاضر امریکا و روسیه، سفیری در پایتخت‌های یکدیگر ندارند، افزون براین، روسیه به تازگی امریکا را به فهرست کشورهای «غیر دوست» خود اضافه کرده است.

ابتدا آقای پوتین از میدان هوایی ژنو راهی عمارت محل برگزاری مذاکرات شد و بعد از آن، آقای بایدن به باغ دوگرانژ رفت تا دیدارها آغاز شود.

انتخاب شهر ژنو برای این دیدار یادآور ملاقات تاریخی رونالد ریگان، رییس‌جمهور پیشین امریکا و میخائیل گورباچف، رییس‌جماهیر شوروی سابق، در این شهر در سال ۱۹۸۵ در دوره جنگ سرد است.

روئسای جمهور امریکا و روسیه در پایان دیدارشان نشست مشترک خبری نخواهند داشت و هر یک جداگانه در مقابل خبرنگاران حاضر خواهند شد.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.