Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30108
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 16:39 |

عبدالله: با اعلام خروج خارجی‌ها وضعیت استثنایی پیش آمد/ به نیروهای امنیتی تشویش اضافی خلق نکنیم

عبدالله: با اعلام خروج خارجی‌ها وضعیت استثنایی پیش آمد/ به نیروهای امنیتی تشویش اضافی خلق نکنیم

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی‌گوید که با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت استثنایی پیش آمد و طالبان از آن استفاده کرده، جنگ را شدت بخشیدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای عبدالله ظهر امروز چهارشنبه(۲۶ جوزا) این اظهارات را در نشستی‌که تحت عنوان«تامین آتش‌بس و دست یافتن به صلح» در کابل برگزار شده بود، بیان کرد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی افزود که در قسمت آمادگی‌ها برای خروج نیروهای خارجی از این کشور کوتاهی صورت گرفته است؛ باید مردم افغانستان به لحاظ ذهنی آماده‌ی این کار می‌شد.

عبدالله عبدالله با بیان این مطلب، خاطرنشان ساخت که هم‌اکنون جنگ به شدت جریان دارد؛ ولی طالبان از طریق نظامی پیروز نخواهند شد.«نباید فرصت صلح از دست برود، خواست جامعه بین‌المللی و مردم افغانستان تامین آتش‌بس فوری‌اند.»

او در بخشی از سخنانش به حمایت از نظامیان افغان تاکید ورزید که نیروهای امنیتی به اطلاعات دست‌رسی دارند و نباید تشویش اضافی به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خلق شود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با بیان این‌که باید از هر طریقی از نیروهای امنیتی دفاع کنیم، گفت که این مسوولیت تمامی شهروندان کشور است و این نیروها جانانه از وجب وجب خاک این کشور دفاع می‌کنند.

به گفته‌ی عبدالله عبدالله، برای بیرون‌رفت از وضعیت کنونی باید فضای موجود تغییر کند که لازمه‌ی آن ارایه دیدگاه واضح به مردم افغانستان، استقامت و وحدت ملی می‌باشد.

او پیرامون پیامد سقوط ولسوالی‌ها به دست طالبان، بار دیگر اعلام کرد که سقوط ولسوالی‌ها تنها پیامد نظامی ندارد؛ بلکه به روند کمک‌های بشردوستانه، تاسیسات عام‌المنفعه، زنان، کودکان و مکاتب آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

از سوی هم، آلتا میلر نماینده‌ی سازمان ملل‌متحد در امور زنان در افغانستان در این نشست ابراز نگرانی کرد که زنان افغان از سوی گروه‌های مسلح به‌شدت مورد هدف قرار می‌گیرند تا صدای آن‌ها را خاموش کنند.

نماینده‌ی سازمان ملل‌متحد همچنان تاکید کرد که این سازمان برای تامین آتش‌بس در افغانستان صدا بلند کرده است و باید آتش‌بس مبتنی بر جندر صورت گیرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.