Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30228
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2021 - 8:19 |

عبدالله عبدالله پیروزی رئیسی را تبریک گفت

عبدالله عبدالله پیروزی رئیسی را تبریک گفت

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی حکومت افغانستان در پیامی، پیروزی سیدابراهیم رئیسی را به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران تبریک گفته است و در این پیام، بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای عبدالله شنبه‌شب(۲۹ جوزا) پیام تبریکی خود را به‌مناسبت پیروزی رئیسی منتشر کرد و در آن گفته است که افغانستان و ایران دو کشور همسایه، هم‌دین و هم‌زبان‌اند که دارای روابط حسنه و نیک تاریخی می‌باشند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان در این پیام گفته است:«انتظار داریم با پیروزی جناب ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق موادمخدر، مبارزه با تروریزم و هراس‌افگنی بیشترا ز پیش گسترش یابد و تقویت گردد.»

از سوی هم، شماری از روئسای جمهور کشورهای منطقه نیز، پیروزی رئیسی را به عنوان رییس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفته‌اند.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در پیام تبریکی خود گفته است:«جناب آقای سیدابراهیم رئیسی گرامی، رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، مراتب تبریکات صمیمی را به‌مناسبت انتخاب جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهور اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط میان کشورهای‌مان به‌طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن هم‌جواری برخوردار می‌باشد.»

ولادیمیر پوتین همچنان ابراز امیدواری نمود که فعالیت رئیسی به عنوان رییس‌جمهور، به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنان تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت خواهد نمود. او در ادامه افزوده که این موضوع کاملا پاسخ‌گوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌یی پیش می‌رود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.