Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30225
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 20:13 |

غنی: طالبان به اشاره‌ی شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می‌کنند

غنی: طالبان به اشاره‌ی شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می‌کنند

رییس‌جمهور غنی هنگام معرفی نامزدوزرای دفاع ملی و داخله از خشونت‌های طالبان انتقاد کرد که این گروه جنگ را آغاز کرده و مسوولیت آن به دوش آن‌ها می‌باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمداشرف غنی، عصر امروز شنبه(۲۹ جوزا) نامزد وزرای دفاع ملی، داخله، انکشاف دهات و رییس ستاد ارتش را معرفی کرد.

آقای غنی در سخنان خود به افزایش خشونت‌های اخیر اشاره کرد و گفت که جنگ را طالبان آغاز کرده و مسوولیت آن به دوش آن‌ها می‌باشد.

رییس‌جمهور همچنان در ادامه تصریح کرد که حکومت افغانستان طرح منظم صلح را با جهان و افغان‌ها شریک ساخته اما طرح طالبان معلوم نیست.

او در خصوص تخریب تاسیسات عامه از سوی طالبان بیان کرد که طالبان به اشاره‌ی شبکه‌های سیاه، افغانستان را ویران می‌سازند.«آنان باید یک انتخاب نمایند، صلح می‌کنند و یا به دشمنی‌شان با مردم افغانستان ادامه می‌دهند، اگر دشمنی می‌کنند، مردم با قاطعیت به آنان پاسخ خواهد داد.»

به گفته‌ی آقای غنی، حکومت افغانستان به عنوان مسوول نظام و دولت مشروع به تمام قوانین بشری در جنگ متعهد است اما طالبان تمام این قوانین را زیرپاکرده و افغانستان را ویران می‌سازند.

رییس‌جمهور همچنان پیرامون افزایش تلفات ملکی خاطرنشان ساخت که جامعه‌ی جهانی در رابطه با طالبان بی‌طرف نمانند و این را بپذیرند که در جنگ از سوی طالبان حقوق بشر عمدا نقض می‌شود.

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان، حکومت افغانستان در اوج این خشونت‌ها تغییراتی را در رهبری سکتورهای امنیتی به ویژه وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله به‌میان آورد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.