Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30373
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 14:51 |

فایق: کسانی‌که علیه طالبان بجنگند، حکومت سلاح و مهمات می‌دهد

فایق: کسانی‌که علیه طالبان بجنگند، حکومت سلاح و مهمات می‌دهد

نقیب‌الله فایق معین پالیسی و استراتژی وزارت امور داخله می‌گوید که این وزارت برای افرادی‌که به گونه‌ی داوطلبانه علیه طالبان بجنگند، سلاح و مهمات توزیع می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای فایق که برای بررسی وضعیت امنیتی به ولایت بلخ رفته، افزوده که حکومت مرکزی و مسوولان ارشد امنیتی از مقاومت مردم علیه طالبان در تمامی ولایت‌های کشور حمایت می‌کنند.

معین پالیسی و استراتژی وزارت امور داخله گفته است:«طالبان سرکوب می‌شوند و حمایت فوق‌العاده‌ی مسوولان امنیتی از مردم وجود دارد.»

او با اشاره به تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان تصریح کرد که جنگ‌های اخیر بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و حتا خود این گروه این‌که به کجا رسیده، باور ندارد.

معین وزارت داخله در جریان صحبت‌هایش علاوه کرده است که طالبان هیچ‌گاه داخل شهرها شده نمی‌توانند و ساحات از دست‌رفته نیز به‌زودی از نزد این گروه پس گرفته خواهد شد.

به گفته‌ی نقیب‌الله فایق، سلاح، اعاشه، وسایط و مهمات کافی نه تنها در ولایت بلخ، بلکه در تمام ولایات برای کسانی‌که آمادگی دفاع از خاک و خانه‌ی‌شان را داشته باشند، توزیع خواهد شد.

این مقام ارشد وزارت داخله برای بررسی وضعیت امنیتی، در حالی به ولایت بلخ می‌رود که چند روز پیش جنگ‌جویان طالبان تا کمربند امنیتی شهرمزارشریف رسانده بودند.

به‌دنبال این حملات طالبان، باشندگان ولایت بلخ به‌شمول ولایات هم‌جوار آن، در حمایت از نیروهای امنیتی بسیج شده و سلاح گرفته‌اند تا علیه طالبان بجنگند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.