Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30456
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2021 - 11:30 |

فرمانده حکومت میانمار در مسکو: با امریکا نزدیکی سیاسی نداریم

فرمانده حکومت میانمار در مسکو: با امریکا نزدیکی سیاسی نداریم

جنرال مینگ اونگ هلینینگ، فرمانده حکومت نظامی میانمار به دعوت رسمی وزیردفاع روسیه به مسکو رفته است و در این سفر، او روسیه را دوست همیشگی میانمار خواند.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، فرمانده حکومت نظامی میانمار در گفت‌وگو با شبکه خبری«راشا۲۴» افزود که امریکا و میانمار از لحاظ سیاسی به‌هم نزدیک نیستند؛ اما کشورهای روسیه، چین و هند دوستان نزدیک این کشور محسوب می‌شوند.

فرمانده حکومت نظامی میانمار در ادامه با ستایش از روسیه گفت که با وجود مسافت این کشور با میانمار، روسیه را همواره ستایش می‌کنم. او همچنان با یادآوری همکاری‌های نظامی بین طرفین، توضیح داد که روابط روسیه و میانمار در طول تاریخ خوب بوده و هر دو کشور در هر نشست سازمان ملل متحد
حامی میانمارهستند. روسیه پس از چین دومین صادر کننده سلاح به میانمار است.

وزیر دفاع روسیه نیز در طول دیدار خود با فرمانده حکومت نظامی میانمار، راوبط با این کشور را راهبردی و میانمار را متحد قابل اعتماد روسیه در جنوب‌شرقی آسیا توصیف کرد و افزود که دو کشور قصد دارند تلاش بیشتری برای تقویت روابط دو جانبه انجام دهند.

با این حال، کشورهایی از قبیل چین و روسیه به کشورهای غربی به ویژه امریکا هشدار داده‌اند که در امور داخلی میانمار دخالت نکند. اخیرا نیز سران کشورهای عضو گروه «آسه‌آن» بر سر راه حل بحران میانمار از جمله آزادی زندانیان سیاسی، آغاز گفت‌وگوهای طرفین و خاتمه یافتن خشونت‌ها به توافق رسیدند.

در این نشست که به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار شد، رییس دولت کودتای میانمار نیز حضور یافت. «جوکو ویدودو» رییس‌جمهور اندونزی پس از پایان این نشست گفت: دموکراسی باید به میانمار بازگردد و خشونت علیه شهروندان خاتمه یابد.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.