Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29855
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 8:39 |

فصل جدید روابط کابل-واشنگتن؛ غنی برای بار دوم با خلیل‌زاد تشکیل جلسه داد

فصل جدید روابط کابل-واشنگتن؛ غنی برای بار دوم با خلیل‌زاد تشکیل جلسه داد

هم‌زمان با توقف گفت‌وگوهای صلح، رییس‌جمهور غنی در دو روز گذشته برای دومین‌بار با هیات امریکایی به ریاست زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری پس از ظهر روز دوشنبه(۱۷ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی افزوده که رییس‌جمهور غنی با آقای خلیل‌زاد تشکیل جلسه داده است.

در این نشست، معاونین رییس‌جمهور و شماری از اعضای کابینه نیز حضور داشته است.

بر اساس خبرنامه ارگ ریاست‌جمهوری، در دومین نشست چیرامون فصل جدید همکاری‌ها میان کابل- واشنگتن در عرصه‌های مختلف به ویژه تداوم مناسبات سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی گفت‌وگوهای مفصل صورت گرفته است.

در خبرنامه‌ی ارگ تصریح شده که هیات بین‌الوزارتی ایالات متحده امریکا یک‌بار دیگر تعهد حکومت این کشور را به‌خاطر کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف ابراز نمودند.

در این نشست، رییس‌جمهورغنی تاکید کرده که فصل جدید مناسبات افغانستان و امریکا به عنوان همکار استراتژیک، سبب تحکیم روابط میان دو کشور گردیده و دولت‌های دو کشور بحث‌های خود را ادامه خواهند داد.

با این‌که گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان هم‌اکنون متوقف است؛ زلمی خلیل‌زاد دور جدید سفرهای خود را به منطقه و افغانستان آغاز کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این‌بار آقای خلیل‌زاد می‌تواند گره از گفت‌وگوهای صلح را باز کند یا خیر.

هم‌زمان با این سفر، جنگ میان نیروهای امنیتی افغان و جنگ‌جویان طالبان به گونه‌ی بی‌سابقه‌یی افزایش یافته است؛ جنگ‌جویان این گروه به‌شدت تلاش دارند تا ساحات تحت کنترل خود را توسعه دهند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.