Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30199
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 10:51 |

فعالیت دانشگاه‌های بین‌المللی در افغانستان قانون‌مند می‌شوند

فعالیت دانشگاه‌های بین‌المللی در افغانستان قانون‌مند می‌شوند

مقام‌های وزارت عدلیه می‌گویند که این وزارت در آینده‌ی نزدیک، مسوده طرح قانون دانشگاه‌های بین‌المللی را نهایی و آن را جهت تایید به نشست کابینه ارایه می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالمجید غنی‌زاده معین مسلکی وزارت عدلیه در یک نشست مشترک با نمایندگان وزارت تحصیلات عالی و اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری گفته که کمیته موظف حل مشکلات قانونی فرا راه ایجاد و فعالیت دانشگاه‌های بین‌المللی، روی تدوین سند تقنینی جهت ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور کار می‌کند.

به گفته‌ی معین مسلکی وزارت عدلیه، این وزارت در آینده‌ی نزدیک کار روی طرح قانون دانشگاه‌های بین‌المللی را آغاز کرده و پس از تهیه مسوده‌، آن را با اعضای کمیته و ادارات مرتبط شریک می‌سازد.

آقای غنی‌زاده افزود که این قانون به هدف ایجاد تسهیلات لازم برای فعالیت دانشگاه‌های بین‌المللی در افغانستان طرح خواهد شد.

معین مسلکی وزارت عدلیه از اعضای کمیته مرتبط خواسته که پس از دریافت مسوده قانون، نظریات‌شان را با رهبری این وزارت شریک کنند تا در طرح گنجانده شده و طرح قانون جهت طی مراحل به نشست کابینه ارایه شود.

در نشست مشترک اخیر نمایندگان وزارت عدلیه، تحصیلات عالی و اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری که به گونه‌ی آنلاین برگزار شده بود، فیصله گردید تا تفاهم‌نامه ایجاد دانشگاه مشترک اناثیه افغان- ترک زیر نام مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به زودی تهیه و غرض تایید به نشست بعدی کابینه ارایه گردد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.