Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 29728
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 ژوئن 2021 - 8:28 |

فوزیه کوفی در میان ۵۰ رهبر بزرگ جهان قرار گرفت

فوزیه کوفی در میان ۵۰ رهبر بزرگ جهان قرار گرفت

مجله‌ی علمی و پژوهشی فورچون، فوزیه کوفی عضو هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان را در میان ۵۰ رهبر بزرگ جهان قرار داده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، در فهرست ۵۰ نفری‌ رهبران بزرگ جهان که از سوی این مجله پژوهشی منتشر شده، خانم کوفی در جایگاه چهلم قرار گرفته است.

فوزیه کوفی پس از نشر این فهرست، در تویتی نوشته است:«من تنها زمانی خودم را رهبر می‌دانم که کشورم و مردمش در صلح و آرامش که من برای آن تلاش می‌کنم، زندگی کنند. با آن‌هم در میانه‌ی مشکلات در افغانستان این خبر دلگرم‌کننده است.»

خانم کوفی، سیاست‌مدار و فعال حقوق زن از ولایت بدخشان است و دو دور به عنوان نماینده مردم این ولایت در مجلس نمایندگان راه یافته است. افزون براین، در دوره وکالت، او ریاست کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان را نیز به عهده داشت.

از سوی هم، خانم کوفی از معدود زنانی است که در دو نشست شماری از جریان‌های سیاسی با گروه طالبان در مسکو و دوحه حضور داشته است و در حال حاضر عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان است.

فوزیه کوفی در اوایل زمستان سال گذشته‌ی خورشیدی به‌خاطر فعالیت‌اش در عرصه‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان و عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برنده‌ی جایزه‌ی «تنوع و توسعه پایدار» خانه‌ی آسیا یا «Casa Asia» نیز شده بود.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.