Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30167
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 16:30 |

قریشی به داکتر عبدالله: پاکستان از تسلط نظامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند

قریشی به داکتر عبدالله: پاکستان از تسلط نظامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند

شاه‌محمود قریشی وزیرخارجه‌ی پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفته است که کشورش از تسلط نظامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند و طرف‌دار حل سیاسی قضیه‌ی این کشور از طریق گفت‌وگو است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالله عبدالله پس از ظهر امروز جمعه(۲۸ جوزا) در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با شاه‌محمود قریشی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی- امنیتی افغانستان صحبت کرد.

وزیرخارجه‌ی پاکستان افزوده است که کشورش طرف‌دار حل سیاسی قضیه افغانستان از طریق گفت‌وگو است و به هیچ صورت طرف‌دار حل نظامی یا تسلط نظامی طالبان نیست.

شاه‌محمود قریشی با اشاره به روند گفت‌وگوهای صلح تاکید کرد که اسلام‌آباد آماده است تا افغانستان را برای رسیدن به صلح کمک نماید.

او همچنان تصریح کرد که سیاست پاکستان در منطقه تغییر کرده است؛ اسلام‌آباد برای توسعه و اتصال منطقه‌یی دید اقتصادمحور را دنبال می‌کند و تحقق این دیدگاه مستلزم صلح و ثبات در افغانستان می‌باشد.

از سوی هم، رییس شورای عالی مصالحه‌ی با توضیح آخرین وضعیت در تلاش‌های صلح و تحولات امنیتی، بر اراده‌ی مردم افغانستان برای دست یافتن به صلح تاکید کرده است.

آقای عبدالله، نقش پاکستان را در تامین صلح و ثبات افغانستان مهم خوانده و تاکید ورزید که همکاری‌های اسلام‌آباد در تامین صلح افزایش یابد.

آقای عبدالله شام روز پنج‌شنبه(۲۷ جوزا) در حاشیه مجمع آنتالیا با جواد ظریف وزیرخارجه ایران نیز دیدار کرد. علاوه بر وزیرخارجه‌ی پاکستان، وزیرخارجه‌ی ایران نیز خواستار توقف خشونت‌ها شده و خاطرنشان کرده است که تهران طرف‌دار ختم بحران افغانستان از طریق مذاکره و گفت‌وگو است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.