Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30193
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 9:57 |

مشارکت حداکثری مردم ایران در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری

مشارکت حداکثری مردم ایران در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری

پس از تمدید مهلت انتخابات تا بامداد امروز شنبه(۲۹ جوزا)، سرانجام برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به پایان رسید و هم‌زمان با این، برخی از نامزدان این انتخابات به ابراهیم رییسی تبریک گفته‌اند.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، صبح امروز روند رای‌دهی در مراکز انتخاباتی ایران به پایان رسید و براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، هم‌اکنون روند شمارش آرا جریان دارد و در این میان، دیده می‌شود که ابراهیم رییسی پیشتاز این انتخابات است.

با توجه به رد صلاحیت‌های گسترده و طیف وسیعی از فعالان سیاسی برای تحریم سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، میزان مشارکت مردم در آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی گفته که در انتخابات ۱۴۰۰ ایران، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای‌ دادن در این کشور هستند.

هرچند تاهنوز شمارش آرا به پایان نرسیده اما رسانه‌های ایرانی با توجه به اشتراک مردم در این انتخابات، پیش‌بینی کرده‌اند که بالاتر از ۵۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

در همین حال، اشتراک مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری با استقبال گرم مقام‌های این کشور مواجه شده است.

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران افزوده که با وجود دل‌خوری‌ها و گلایه‌مندی از ناکارآمدی‌ها، مردم بازهم مشارکت حداکثری در انتخابات آفریدند.

از چهار نامزد باقی‌مانده در این انتخابات، سه نفر محافظه‌کاران تندرو قلمداد می‌شوند و یک نفر میانه‌رو. برنده‌ی این انتخابات جانشین حسن روحانی خواهد شد که با حمایت اصلاح‌طلبان انتخاب شده بود و بعد از دو دوره ریاست‌جمهوری کنار می‌رود.

محسن رضایی میرقائد، ابراهیم رئیسی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی چهار نامزد تایید شده‌ی این انتخابات بودند.

در میان این کاندیدان، ابراهیم رئیسی پیشتاز دانسته می‌شود و محسن رضایی رقیب رئیسی در این دور انتخابات، پیروزی رئیسی را تبریک گفته است.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.