Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29962
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2021 - 11:22 |

موج سوم ویروس کرونا؛ عفو بین‌الملل: حکومت افغانستان به رفع چالش کمبود آکسیجن اقدام فوری کند

موج سوم ویروس کرونا؛ عفو بین‌الملل: حکومت افغانستان به رفع چالش کمبود آکسیجن اقدام فوری کند

در جریان گسترش موج سوم ویروس کرونا، سازمان عفو بین‌الملل از افزایش ابتلای افراد به این بیماری ابراز نگرانی کرده و از حکومت افغانستان خواسته است که هرچه زودتر، راه حلی برای رفع چالش کمبود آکسیجن جست‌وجو کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این سازمان روز جمعه(۲۱ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی، گفته که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد.

در خبرنامه سازمان عفو بین‌الملل آمده که حکومت افغانستان با حمایت جامعه جهانی، آکسیجن مورد نیاز و سایر تجهیزات طبی را برای بیماران کوید۱۹، فراهم سازد.

به گفته‌ی این سازمان، با این‌که یک سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ اما حکومت کابل آمادگی لازم را برای رسیدگی به بیماران ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل هشدار داده است: برای مهار موج سوم ویروس کرونا در صورتی‌که حمایت‌های بین‌المللی از افغانستان صورت نگیرد، وضعیت صحی از کنترل خارج خواهد شد.

این سازمان همچنان در خبرنامه‌ی خود تصریح کرده که افغانستان هم‌اکنون حدود دو هزار دستگاه تولید آکسیجن دارد و نیز ۱۰۶۳ بستر شفاخانه برای بیماران کرونا اختصاص یافته تا برای جمعیت ۳۹ میلیون افغان خدمات صحی ارایه نماید.

براساس خبرنامه عفو بین‌الملل، موج سوم کوید۱۹، خطر بزرگی را متوجه چهار میلیون بی‌جاشده‌ی داخلی کرده که به آب، خدمات و امکانات صحی دست‌رسی لازم ندارند.

گفتنی است، طی چند روز اخیر، میزان مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در نیمی از ولایت‌های افغانستان به‌ویژه در پایتخت افزایش یافته است.

براساس آخرین آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، در یک شبانه‌روز گذشته حدود ۳۷ بیمار ویروس کرونا در کشور جان باخته و بیش از یک هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به‌دنبال نگرانی‌ها از افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی، اکثر شفاخانه‌ها در کشور با چالش کمبود آکسیجن مواجه شده‌اند.

هم‌زمان با این چالش، دولت اوزبیکستان به تازگی حدود یک هزار بالُن اکسیجن را کمک کرده و این بالُن‌ها صبح امروز شنبه(۲۲ جوزا) در بندر حیرتان به مقام‌های ولایت بلخ تحویل داده شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.