Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30292
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 16:23 |

نشست مشورتی غنی با رهبران سیاسی؛ به اجماع «قوی سیاسی» تاکید صورت گرفت

نشست مشورتی غنی با رهبران سیاسی؛ به اجماع «قوی سیاسی» تاکید صورت گرفت

در آستانه‌ی سفر رهبران حکومت افغانستان به واشنگتن، رییس‌جمهور غنی نشست مشورتی را با چهره‌های سیاسی کشور در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی افزوده که نشست مشورتی رییس‌جمهور با چهره‌ها و رهبران سیاسی، صبح امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) به ریاست آقای غنی برگزار شده است.

در خبرنامه ارگ آمده که اعضای نشست تاکید کردند که پروسه‌ی صلح اولویت جمهوری اسلامی افغانستان بوده، تمام قدم‌های بعدی در این روند با تفاهم و اجماع لازم برداشته خواهد شد.

ارگ ریاست‌جمهوری همچنان در خبرنامه‌ی خود گفته که در این نشست مشورتی توافق شده که صف واحد و اجماع قوی سیاسی برای تحکیم صلح و ثبات، استحکام نظام جمهوری و حمایت از نیروهای امنیتی، امر حتمی و ضروری بوده وا ز حمایت قوی مردمی از نظام جمهوری استفاده اعظمی صورت گیرد.

در خبرنامه ارگ آمده است:«در این مجلس درباره سفر متوقفه رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان و هیات همراه به ایالات متحده امریکا مشوره صورت گرفته و این سفر پراهمیت خوانده شد.»

رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله از رهبران سیاسی حکومت افغانستان در ۲۵ جون(۵ سرطان) در کاخ سفید با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا دیدار خواهند کرد.

کاخ سفید اعلام کرده که این دیدار به هدف چگونگی خروج نیروهای امریکایی، گسترش و تقویت همکاری‌ها میان کابل-واشنگتن انجام می‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.